شهروند ـ روز جمعه گذشته کاتلین وین نخست وزیر انتاریو، همراه با دکتر رضا مریدی، وزیر علوم و پژوهش های علمی، استیون دل دوکا(Steven Del Duca) وزیر حمل و نقل، کریس بلارد  (Chris Bllard)وزیر مسکن، در طی مراسمی که در ریچموندهیل برگزار شد، اعلام کرد که دولت وی با پیشنهاد شهردار تورنتو، جان توری، مبنی بر برقراری عوارض جهت استفاده از اتوبان های دان ولی و گاردینر موافق نیست.

بدین ترتیب طرح شهرداری تورنتو برای معرفی این عوارض که هزینه اضافی قابل توجهی برای ساکنان حومه تورنتو ایجاد می کرد، با بن بست مواجه و از گردونه خارج شد.

Moridi-3
Moridi-2
Moridi-1

در این مراسم نخست وزیر انتاریو اعلام کرد که دولت انتاریو سهمیه شهرداری های این استان از بابت مالیات بنزین را که تاکنون ۲ سنت به ازاء هر لیتر بود به دو برابر یعنی ۴ سنت افزایش خواهد داد. این افزایش از سال ۲۰۱۹ شروع و با افزایش تدریجی در سال ۲۰۲۱ به حداکثر یعنی ۴ سنت در لیتر خواهد رسید.

قابل توجه است که این رقم از محل میزان فعلی مالیات بنزین پرداخت خواهد شد و مصرف کنندگان هیچگونه مالیات اضافی در پمپ بنزین ها پرداخت نخواهند کرد.

در سال جاری دولت انتاریو حدود ۳۳۵ میلیون دلار از بابت مالیات بنزین به شهرداری ها پرداخت کرده است.

۹۹ شهرداری در سطح استان انتاریو شامل این تصمیم دولت هستند و بایست مبلغ دریافتی را صرف بهبود حمل و نقل در شهرهای مربوطه کنند.

به گفته ی دولت انتاریو، صرف مالیات بنزین همراه با بودجه ۵/۳۱ میلیارد دلاری دولت انتاریو برای ایجاد جاده ها، بزرگراه ها، مترو و تراموای شهری در بزرگشهر تورنتو و دیگر شهرهای عمده ی استان تأثیر مثبتی در کیفیت زندگی اهالی انتاریو خواهد داشت.