شهروند- راب استوارت (Rob Stewart) ۳۷ ساله، که برای مستندش با عنوان “Sharkwater” بسیار معروف است از ساعت ۵ بعدازظهر روز سه شنبه ی هفته ی گذشته در حالی که به همراه یکی از همکارانش در منطقه ای به نام صخره ی تمساح در حال غواصی بودند ناپدید شد. بعد از سه روز گشت و کمک های غواصان آتش نشانی فلوریدا، روز جمعه جسد استوارت در عمق ۲۲۰ فوتی اقیانوس پیدا شد و خانواده اش نیز در کمال ناراحتی و اندوه آن را تایید کردند.

استوارت در تورنتو به دنیا آمد و در همین شهر بزرگ شد. استوارت در سن ۱۳ سالگی عکاسی زیر آب را شروع کرد و در ۱۸ سالگی توانست مدرک غواصی خود را به دست آورد. او بعد از اتمام تحصیلات و به خاطر حس ماجراجویی اش به دنیای وحش و عکاسی و فیلم برداری درباره ی حیوانات بویژه کوسه ها که از نظر او بسیار ظالمانه کشته می شدند روی آورد و فیلم “Sharkwater” را در جواب به این وقایع ساخت.

او توانست با این فیلم نظر جامعه ی جهانی را به خشونت علیه کوسه ها جلب کرده و باعث شود که مقامات در انتاریو در سال ۲۰۱۱ به منع فروش باله کوسه رای بدهند. فیلم دوم او با عنوان “Revulotion” از بحث کوسه ها فراتر رفت و به جهانیان نشان داد که اگر به محیط زیست کمک نکنیم تا سال۲۰۵۰ محیط زیست به نابودی کامل خواهد کشید.

استوارت تلاش های زیادی را برای جلب نظر جامعه ی جهانی به حیات وحش و محیط زیست انجام داد و خانواده اش می گویند آرامش یافتن او در دل اقیانوس ها تسکینی برای ما است.