حزب کمونیست کانادا  طی بیانیه ای حمله ی تروریستی به مسجد سنت فوی کبک را محکوم کرد. در این حمله شش تن کشته و نوزده تن زخمی شدند. در این بیانیه کمیته اجرائی حزب همدردی عمیق خود را با خانواده های جان باختگان و مجروحین این عمل فجیع نفرت انگیز ابراز کرده است. آنها همچنین قاطعیت خود را در متحد ساختن مردم کانادا برای مقابله با نژادپرستی، خارجی ستیزی و اسلام هراسی که در امریکا، اروپا و کانادا ترویج می شود، اعلام کردند.

رهبر حزب کمونیست کانادا گفت: این حمله بدون شک نتیجه نژادپرستی، خارجی ستیزی و اسلام هراسی انگیخته شده توسط مارین لوپن  رهبر جبهه ملی(فرانسه)، که سال گذشته از کبک دیدار کرد و همچنین گردانندگان جدید امریکا و رئیس جمهور دونالد ترامپ، می باشد که روز جمعه فرمان اجرائی ممنوعیت مهاجرت، مسدود کردن پناهندگی و رد اجازه ورود به شهروندان دو تابعیتی از هفت کشور با اکثریت مسلمان را صادر کرد.

لیز رولی گفت: دولت کانادا باید در مقابل حاکمیت وحشت که توسط دولت ایالات متحده و رئیس جمهور ترامپ– قدرتمند ترین تروریست در جهان امروز- به منصه ظهور رسیده بایستد. مردم کانادا صدای خود را در تظاهراتها و اعتراضات در تمام کانادا بلند کرده اند.