شهروند ـ شورای ملی ایران شاخه تورنتو، روز سه شنبه ۷ فوریه به مناسبت سالروز ۲۲ بهمن و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران که مصادف با نقض آشکار حقوق بشر در ایران بود، نمایشگاهی را به منظور جلب توجه نمایندگان پارلمان در اتاوا برگزار کرد. نقض آشکار حقوق بشر توسط حاکمان اسلامی پس از ۲۲ بهمن  ۱۳۵۷، از اعدام سران نظام پهلوی در پشت بام مدرسه رفاه شروع شد و تا اکنون که سی و هشت سال از آن می گذرد این روند همچنان در ابعاد گوناگون ادامه دارد و اقشار و طیف های سیاسی، اجتماعی و عقیدتی متفاوتی را تحت سرکوب قرار داده است.

در این نمایشگاه پوسترهای زندانیان سیاسی، کنشگران مدنی و نیز زندانیان عقیدتی قرار داشت.

مریم ملک پور خواهر سعید ملک پور که بیش از هشت سال است بدون برخورداری از دادگاهی عادلانه و وکیل مدافع در زندان بسر می برد،  در نمایشگاه حضور داشت و توجه نمایندگان بازدیدکننده را نسبت به شرایط ناعادلانه برادرش جلب کرد. از جمله نمایندگان مجلس اتاوا که از این نمایشگاه حقوق بشری بازدید کردند آقای علی احساسی نماینده ایرانی تبار مجلس فدرال بود.

HR-ex–ottawa-feb17-9
HR-ex–ottawa-feb17-8
HR-ex–ottawa-feb17-7
HR-ex–ottawa-feb17-5
HR-ex–ottawa-feb17-4
HR-ex–ottawa-feb17-3
HR-ex–ottawa-feb17-2
HR-ex–ottawa-feb17-1

زرین محی الدین از اعضای شورای ملی و از مسئولان این نمایشگاه در گفت وگویی تلفنی در پیوند با برگزاری این نمایشگاه گفت: شورای ملی ایران تلاش دارد با راه اندازی کمپین های مختلف، توجه دولتمداران کشورهای جهان آزاد و نهادهای مردمی این کشورها را نسبت به نقض حقوق بشر در ایران جلب کند.

محی الدین با اشاره به اینکه کمیسیون حقوق بشر شورای ملی ایران با همکاری کمیته محلی تورنتو برگزارکننده ی این نمایشگاه بوده، افزود: لازم می دانم از آقای علی احساسی نماینده پارلمان کانادا و دفتر ایشان که تسهیلات کافی را برای برگزاری این نمایشگاه در اختیار کمیته محلی تورنتو قرار دادند، سپاسگزاری کنم. همچنین از خانم مریم ملکپورخواهر سعید ملکپور سپاسگزاریم که برای آزادی برادر محکوم به حبس ابدش مبارزه ای خستگی ناپذیر را به پیش می برد.

به گفته ی محی الدین، هدف از برگزاری این نمایشگاه آگاه کردن بیشتر مقامات کانادایی در مورد نقض حقوق بشر در ایران و رساندن صدای زندانیان سیاسی و عقیدتی به گوش آنها و دیگر کانادایی ها بود.

محی الدین در پاسخ به اینکه عکس العمل بازدیدکنندگان نمایشگاه چه بود؟ گفت: تعدادی از وضعیت اسفناک  نقض حقوق بشر و زیست بوم ایران اطلاع نداشتند و تعدادی هم اطلاعات شان کافی نبود  و عملکرد جمهوری اسلامی در راستای حقوق بشردر ایران برایشان تأسف آور بود.

از جمله اقدامات دیگر شورای ملی در پیوند با ۲۲ بهمن برای جلب توجه جهانیان نسبت به نقض حقوق بشر در ایران، ارسال گزارش سال ۲۰۱۶ نقض حقوق بشر جمهوری اسلامی به مقامات کلیدی دولت های آزاد دنیا و سازمان های حقوق بشری با تاریخچه ای از نقض آشکار حقوق بشر  از ۲۲ بهمن ۵۷ تا به امروز، بوده است.

محی الدین به عنوان یکی از اعضای شورای ملی ایران در تورنتو، بر ادامه ی چنین فعالیت هایی تأکید دارد و می گوید: من بر این باورم که این فعالیت ها در راستای اطلاع رسانی بیشتر نقض حقوق بشر جمهوری اسلامی باید ادامه پیدا کند تا تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی  در ایران آزاد شوند. مسلما چنین حرکت هایی بسیار مثبت خواهد بود. ما درشورای ملی ایران کارزار زندانیان سیاسی و عقیدتی را از ماه سپتامبر شروع کرده ایم و برای هر زندانی به مدت ۴۸ ساعت در فضای مجازی توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و فیس بوک این کارزار ادامه یافته که توجه سازمان های حقوق بشری و دولتمداران کشورهای آزاد جهان را به همراه داشت.

محی الدین در پایان اظهار امیدواری کرد که “کلیه ایرانیان خارج ازکشورکه به اصول حقوق بشر اعتقاد دارند به هر طریقی که برایشان امکان دارد صدای بی صدایان ایران باشند.”