شهروند- روز سه شنبه وزیر دارایی انتاریو، چارلز سوسا، اعلام کرد که کسری بودجه ی سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ در انتاریو ۱.۹ بیلیون دلار خواهد بود واین میزان به کمترین میزان در ۹ سال اخیر ، یعنی از زمان بحران اقتصادی جهانی، رسیده است. سوسا می گوید که دولت انتاریو با تلاش های فراوان و با سرمایه گذاری در بخش های مختلف و تغییرات در مالیات بر درآمد،  توانست سرانجام شرایط اقتصادی را برای اهالی انتاریو بهبود داده و کسری بودجه را که رقم آن چیزی حدود ۴ بیلیون دلار پیش بینی شده بود به این میزان کاهش دهد.

او می گوید دولت انتاریو در پی ایجاد یک بودجه ی با ثبات و متعادل برای سال آینده و سال های آینده است. مخالفان دولت لیبرال می گویند که دولت لیبرال در تلاش است تا تصویری دلخواه از وضعیت اقتصادی ارائه دهد و دلیل آن انتخابات نخست وزیری پیش رو در سال ۲۰۱۸ است.

آنها می گویند که متعادل کردن بودجه کار چندان سختی نیست و با بسیاری از مواردی که تحت عنوان دارایی دسته بندی شده اند مشکل اساسی دارند، دارایی هایی که به ذات ماهیت دارایی ندارند، اما بر خلاف تمام اظهارات مخالفان، سوسا بسیار خوشبین است و می گوید که سالهای بهتری در انتظار اهالی انتاریو خواهد بود.