شهروند- دولت انتاریو روز چهارشنبه تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۷، قطع برق مشتریانی را که به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه برق با آن مواجه شده اند ممنوع و غیرقانونی اعلام خواهد کرد مگر اینکه خود ادارات آب و برق استانی تا روز چهارشنبه دست از این کار برداشته و برق مشتریان را وصل کنند. حدود ۶۰،۰۰۰ مشتری سال گذشته و با افزایش به یکباره ی هزینه ی برق موفق به پرداخت به موقع قبوض برق خود نشدند و بر همین اساس برق آنها توسط سازمان های تامین کننده ی این انرژی قطع شد.

هنوز برای امسال تصمیم جدی برای قطع برق گرفته نشده است کما اینکه شرکت Hydro one یکی از تامین کننده های برق در انتاریو قبل از کریسمس اعلام کرد که برق هیچ مشتری را قطع نخواهد کرد و حدود ۱۴۰۰ نفر نیز دوباره برقشان وصل شد. این شرکت می گوید که در تلاش است تا راه های دیگری برای پرداخت راحت تر پول برق برای مشتریان در نظر بگیرد.

دولت انتاریو همچنین وعده داده است که علاوه بر کم کردن ۸ درصد HST بر روی قبوض برق، راه های دیگری هم برای کم کردن هزینه های نیروی برق برای اهالی انتاریو ایجاد کند. بسیاری از شرکت های تولید کننده نیروهای آبی برقی پیشنهاداتی برای تغییرات اساسی در سیستم آبی برقی انتاریو به دولت ارائه داده اند که باعث خواهد شد حدود ۴۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی شود.

هزینه ی سرسام آور برق یکی از نگرانی های این روزهای دولت لیبرال و مردم است و باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.