شهروند- کانادا با جذب حدود ۸۰۰۰ میلیونر به عنوان مهاجر در سال ۲۰۱۶ در رتبه ی سوم بعد از استرالیا و آمریکا ایستاد. استرالیا با جذب حدود ۱۱۰۰۰ میلیونر و آمریکا با جذب ۱۰۰۰۰ میلیونر به ترتیب در مقام های اول و دوم قرار گرفتند. بیشتر این میلیونرها از کشورهایی نظیر چین و اروپا به کانادا می آیند. چینی ها راهی ونکوور شده و اروپایی ها بیشتر تورنتو و مونترال را ترجیح می دهند.

یافته های جدید نشان می دهد که میزان مهاجرت میلیونرها در سال ۲۰۱۶ در کل دنیا ۸۲۰۰۰ نفر بوده است که نسبت به میزان ۶۴۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری داشته است. دسترسی به امکانات تحصیلی بهتر و داشتن امنیت از جمله ی مواردی است که این افراد متمول را بر آن می دارد تا از کشورهای خود مهاجرت کرده و راهی سه مقصد مهاجر پذیر دنیا بشوند. آنها به دنبال بهترین مدرسه ها و امنیت برای فرزندانشان هستند و در این میان بیمه درمانی کانادا، تمیزی و گوناگونی آب و هوایی این کشور را برای آنها جذاب می کند.

 بیشتر مهاجران از کشورهای فرانسه، چین و برزیل می آیند و در این میان چین تنها کشوری است که با خروج میلیونرها، میلیونرهای بعدی جایگزین آنها می شوند.  آمار نشان می دهد که این قشر از مهاجرها در کشورهای مقصد ماندگار می شوند و تصمیمشان برای سرمایه گذاری و زندگی جدی است.

گفتنی است که میلیونر به فردی گفته می شود که بدون در نظر گرفتن محل اقامت اولیه در کشور مقصد، یک میلیون دلار آمریکا دارایی داشته باشد.