شهروند- به عنوان بخشی از جشن ۱۵۰ سالگی اتحاد کانادا، بنیاد Students on Ice سفری ۱۵۰ روزه را ترتیب داده است که از دریاچه های بزرگ شروع شده ، رودخانه ی  St. Lawrence را پیموده، راه های آبی شمال غربی را طی کرده و سرانجام به آلاسکا و ویکتوریا در بریتیش کلمبیا ختم خواهد شد.

این سفر به دوره های ۱۰ تا ۱۵ روزه تقسیم خواهد شد که ۵ تای آن در Nunavut خواهد بود. کشتی حامل مسافران که یک یخ شکن گارد ساحلی کاناداست به شکل پرچم کانادا رنگ آمیزی شده و ظرفیت حمل ۶۰ مسافر را دارد که نیمی از آن خدمه کشتی و نیم دیگر سیاستمداران معروف، هنرمندان و مردم بومی کانادا خواهند بود، اما تعدادی از مردم عادی نیز می توانند در یکی از این سفرهای دریایی که به صورت رایگان است شرکت کنند.

علاقمندان می توانند از طریق وب سایت www.studentsonice.com برای شرکت در این سفر درخواست کنند. آنها باید بالای ۱۸ سال بوده به جغرافیا و تاریخ کانادا علاقه فراوان داشته باشند.

این سفر یک سفر توریستی نیست و هدف از آن این است که مردم کانادا با جغرافیای خود آشنا شده و سفیر شناساندن این گوناگونی جغرافیایی و ویژگی های منحصر به فرد کانادا به دیگران شوند.

همچنین علاقمندان می توانند در ۵۰ برنامه ای که در طی مسیر حرکت این کشتی در استان های مختلف ترتیب داده می شود شرکت کنند و در این تجربه سهیم شوند.

قرار است تا در پایان این ۱۵۰ روز تمامی یافته های هنری و علمی این سفر اکتشافی در کتابی گردآوری شده و در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. مهلت درخواست برای شرکت در این سفر تا پایان روز ۲۴ مارچ خواهد بود.