امیدهاى نواک جاکوویچ براى دفاع از مقام قهرمانى تنیس آزاد استرالیا در گرماى شدید ملبورن نقش بر آب شد. امید شماره سه قهرمانى در این مسابقات با  …


شماره ۱۲۱۴ ـ پنجشنبه  ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹


 

بی بی سی: امیدهاى نواک جاکوویچ براى دفاع از مقام قهرمانى تنیس آزاد استرالیا در گرماى شدید ملبورن نقش بر آب شد.

امید شماره سه قهرمانى در این مسابقات با کمک یخ و ماساژ هم نتوانست از پس گرماى بالاى ۳۵ درجه شهر ملبورن برآید و در میانه مسابقه با اندى رادیک، تنیس باز شماره هفت جهان براى رسیدن به نیمه نهایى از ادامه بازى صرفنظر کرد.

رادیک در شرایطى به نیمه نهایى رسید که در ست اول مغلوب جاکوویچ شده بود، اما دو ست بعد را برد و در ست چهارم هم ۲-۱ از حریف ۲۱ ساله خود پیش بود.

جاکوویچ که چهارمین بازیکنى است که در طى دو روز گذشته در میانه مسابقه کناره گیرى مى کند.

در این مسابقه رادیک که در تمرینات پیش از فصل با مربى جدید خود، نزدیک به هفت کیلوگرم وزن کم کرده، نه تنها چابک تر بود بلکه ضربات بک هند قوى ترى نیز مى زد.

رادیک که در تکزاس و فلوریدا از ایالت هاى گرم آمریکا بزرگ شده، براى چهارمین بار به نیمه نهایى تنیس آزاد استرالیا راه یافت.

این اولین بار نبود که جاکوویج یک مسابقه حساس در یک تورنمنت گرند اسلم را نیمه تمام رها مى کرد؛ او در سال ۲۰۰۶ و در مرحله یک چهارم نهایى تنیس آزاد فرانسه به دلیل ناراحتى از ناحیه کمر مسابقه مقابل رافائل نادال را نیمه تمام گذاشت و در سال ۲۰۰۷ هم در نیمه نهایى ویمبلدون (مجددا مقابل نادال) از ادامه کار کناره گیرى نمود.

رادیک در مرحله بعد با راجر فدرر دیدار می کند که خوان مارتین دل پورتو، تنیس باز شماره هشت جهان را با قاطعیت تمام در سه ست با نتایج۶-۳، ۶-۰، ۶-۰ شکست داد.