شهروند- طارق حداد و خانواده اش توانستند سال گذشته بعد از سالها آوارگی به دلیل جنگ و بمباران در سوریه به کانادا پناهنده شده و در هالیفکس مستقر گردند. آنها امروز یک کسب و کار خانوادگی با نام “Peace by Chocolate” دارند و به تهیه و تولید شکلات بسیار خوشمزه ای پرداخته اند که به گفته ی حداد پیام آور صلح در جهان و نشان دهنده ی آغوش باز و مهربانی کشور کاناداست. او می گوید که پدرش در دمشق سالها یک کارخانه ی شکلات سازی به همراه ۳۰ کارمند داشت که بالغ بر دو دهه شکلات های با کیفیت خود را به خاورمیانه و بسیاری نقاط دیگر صادر می کرد، اما در سال ۲۰۱۲ بمباران این کارخانه را از بین برد. حداد و خانواده اش توانستند از جنگ جان سالم بدر برده و بعد از تحمل سالها آوارگی در کمپ های مختلف پارسال وارد کانادا شده و در هالیفکس ساکن شوند.

حداد می گوید که مردم مهربان منطقه در جا افتادن و آشنایی آنها با کانادا سهم به سزایی داشتند و کمک زیادی به آنها کرده اند. آنها اکنون یک کسب و کار خوب خانوادگی دارند و امیدوارند که روزی شکلات های آنها به دست ترامپ و کاخ سفید برسد تا بداند که با بستن مرزها به روی پناهندگان استعدادها و سرمایه های زیادی را از دست خواهد داد.

بعد از اتفاقات اخیر در ایالات متحده آمریکا حداد نتوانست برای انجام  کاری به آمریکا برود و قوانین جدید مانع صدور ویزا برای وی شد. او می گوید اگرچه از صفر شروع کردند اما توانایی های خود را به کانادا آورده بودند و این کشور مهربان به آنها این فرصت را داد تا دوباره خودشان بشوند، فرصتی که به عقیده ی وی ترامپ از آمریکا دریغ می کند.