یلنا یانکوویچ تنیس باز شماره یک زنان جهان به دست ماریون بارتولی از دور تورنمنت گرند اسلم آزاد استرالیا حذف شد.

شماره ۱۲۱۴ ـ پنجشنبه  ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹


 

یلنا یانکوویچ تنیس باز شماره یک زنان جهان به دست ماریون بارتولی از دور تورنمنت گرند اسلم آزاد استرالیا حذف شد.

این تنیس باز ۲۳ ساله صرب که اواخر سال ۲۰۰۸ به صدر رده بندی تنیس بازان زن رسید مرتکب ۱۷ اشتباه شد و با عملکردی ضعیف در دور چهارم مسابقات ۶-۱، ۶-۴ از حریف خود شکست خورد.

یانکوویچ که تاکنون به مقام قهرمانی هیچکدام از تورنمنت های گرند اسلم دست نیافته برای کسب آمادگی جهت حضور در استرالیا و رقابت زیر آفتاب سوزان شهر ملبورن، شرایط تمرینی دشواری را در مکزیک پشت سر گذاشته بود.

اما در مسابقه ای که تنها ۸۲ دقیقه طول کشید سرویس های ضعیف یانکوویچ و ناکامی در حملات برد را به بارتولی (امید شانزدهم قهرمانی) اهداء کرد که در هفت بار حضور قبلی خود در تنیس آزاد استرالیا نتوانسته بود حتی به مرحله سوم مسابقات هم صعود کند.

یانکوویچ با ناکامی در راهیابی به یک چهارم نهایی تنیس آزاد استرالیا با خطر از دست دادن صدرنشینی رده بندی زنان در طی یک هفته آینده و واگذار کردن این مقام به دینارا سفینا تنیس باز روس مواجه است.

تا پیش از حذف یانکوویچ، آنا ایوانوویچ (هم وطن یانکوویچ) که او هم در مقطعی در سال گذشته صدرنشین رده بندی زنان بود، بزرگترین امید حذف شده از دور مسابقات به شمار می رفت.

ایوانوویچ که سال گذشته به فینال استرالیا رسید و در تنیس آزاد فرانسه قهرمان شد، دو روز قبل (۲۳ ژانویه) مقابل آلیسا کلیبانووا نوجوان روس شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

دینارا سفینا، تنیس باز شماره سه زنان جهان نیز با لغزش برای اولین بار به یک چهارم نهایی رسید.