شهروند- قدیمی ترین درخت افرا در کانادا با قدمتی حدود ۵۰۰ سال در شهر Pelham  در نیاگارا واقع است. این درخت که حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد همچنان با ابهت بر سر جای خود ایستاده است و قصد دارد که در جشن ۱۵۰ امین سال اتحاد کانادا نیز حضور داشته باشد، اتفاقی تاریخی که خود شاهد آن بوده است.

این درخت Comfort نامگذاری شده است؛ نام خانواده ای که در سال ۱۸۱۶ زمین های اطراف آن را خریداری کردند. سازمان حفاظت از محیط زیست منطقه ای نیاگارا وظیفه ی نگهداری و رسیدگی از این درخت را برعهده دارد و سعی می کند به طرق مختلف در سرپا نگه داشتن این درخت موثر باشد.

این درخت افرا صرف نظر از سن دقیق خود، در برهه های تاریخی مهمی در کانادا بوده و ناظر اتفاق های تاریخی و سیاسی مهم زیادی در این کشور بوده است. همین امر موجب شده است که یک صنعت گر محلی از شاخه های بی استفاده و هرس شده ی درخت برای ساخت نوعی قلم استفاده کند تا از طریق فروش آن هزینه ی نگهداری از این درخت را فراهم آورد.

“کامفورت” در زمان ورود کاوشگر فرانسوی، جک کارتیه، در سال ۱۵۳۴ یک نهال نوپا بود و  به تدریج رشد کرد و شاهد وقایع مهمی نظیر ساخت شهر Pelham ، جنگ های مختلف و اتحاد کانادا در سال ۱۸۶۷ بوده است و قرار است که در تاریخ اول جولای سال ۲۰۱۷ شاهد جشن ۱۵۰ سالگی این اتحاد باشد.