شهروند- در ماه ژوئن امسال شرکت های مخابراتی مانند بل و راجرز موفق شدند شکایتی را علیه فروشندگان دستگاه های Android Box به دادگاه ببرند و در مرحله ی اولیه برنده شدند. اکنون این فروشندگان در اعتراض به رای دادگاه گرد آمده اند تا مخالفت خود را با دستور ممنوعیت فروش این دستگاه ها اعلام کنند. Android Box دستگاهی است که با شعار “دیگر برای تلویزیون پول پرداخت نکنید” در ازای یک مرتبه هزینه ، رقمی معادل ۱۰۰ دلار، به دارنده ی آن اجازه می دهد تا تقریبا تمام کانال های پولی تلویزیون را باز کرده و به راحتی تماشا کنند.

این اتفاق اعتراض شرکت های مخابراتی تولید کننده ی اینترنت را برانگیخته است، زیرا به عقیده ی آنها مانند دور زدن حق کپی رایت است و ضرر آن به راحتی قابل جبران نیست.

این ممنوعیت اعمال شده حدود ۴۵ فروشنده ی اصلی این دستگاه ها را تحت تاثیر قرار داده است. برخی از این فروشندگان می گویند که نمی توان ثابت کرد که وجود دستگاه های Android Box فروش شرکت های مانند راجرز و بل را تحت تأثیر قرار داده باشد، اما خبرها حاکی از آن است که این افراد این بار هم نتوانستند با این دلایل دادگاه را راضی کنند و همچنان ممنوعیت فروش این دستگاه برای آنها تا اطلاع ثانوی باقی خواهد ماند.