شهروند- شرکت WenTech Solutions با مدیریت امیر اکبری، در زمینه ی تولید نرم افزار در زمینه ی تغییر زباله به انرژی فعالیت دارد. این شرکت تجاری که در نیوبرانزویک واقع است توانسته است با تولید یک نرم افزار مدیریتی راهکار مناسبی در جهت ارزیابی پروژه های مختلف برای تولید انرژی از زباله و تعیین بهترین روش آن، به مهندسان ارائه کند. این نرم افزار مانند مشاوره به مهندسان عمل می کند و همزمان می تواند بسیاری از روش های موجود برای گرفتن انرژی از زباله را بررسی کرده و در نهایت بهترین و باصرفه ترین را برای اجرایی شدن در اختیار کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، بگذارد.

مدیر عامل این شرکت امیر اکبری و همکارش فاروق معتصمی سالها پیش از ایران به کانادا مهاجرت کردند و توانستند بعد از اتمام تحصیلات در زمینه ی مهندسی مکانیک این شرکت تجاری را به راه بیندازند. ایده ی تجاری این دو جوان به آخرین مرحله ی دریافت جایزه ی NBIF Breakthru برای سال ۲۰۱۷ راه یافته است؛ جایزه ای که برنده ی آن روز پنج شنبه ۲۳ مارچ اعلام می شود. این جایزه توسط یک کمپانی غیر دولتی که در نیوبرانزویک قرار داد هر ساله بودجه ای معادل یک میلیون دلار را برای شروع کار در اختیار افراد خلاق قرار می دهد.

امید است که این ایرانیان عزیز بتوانند برنده ی آن باشند. اکبری در مصاحبه ی خود می گوید با دیدن این همه زباله و خطراتی که محیط زیست با آن روبرو است تصمیم به این کار گرفته است و زباله او را به یاد پول می اندازد، زیرا می توان از آن به طرق مختلفی انرژی تولید کرده و از آن کسب درآمد کرد.