شهروند ـ فرح طاهری: شنبه ۲۵ مارچ ۲۰۱۷، آقای علی احساسی، میزبان جشن نوروزی بود که برای ایرانیان و عمدتا ارشدان منطقه نورت یورک برگزار شد.   علی احساسی یکی از دو ایرانی تباری بود که۱۹ اکتبر ۲۰۱۵ از حوزه ی ویلودیل به عنوان نماینده ی لیبرال و برای اولین بار وارد مجلس فدرال کانادا شدند.

هومن شیرازی که به گفته ی آقای احساسی، ایده ی برگزاری این جشن از او بوده،گردانندگی مراسم را برعهده داشت.

در این جشن به پاس سالها همراهی خانم سلست احساسی با کامیونیتی ایرانی در کنار همسرش ـ علی احساسی ـ یک لوح خوشنویسی قدردانی و سپاس به ایشان اهدا شد. خوشنویسی و تصویرسازی این لوح توسط استاد علیجان علیجانپور انجام شده بود.

خانم سلست احساسی نیز ضمن تبریک نوروز، از هدیه ی زیبایی که از سوی جامعه ی ایرانی به او داده شد، تشکر کرد.

علی احساسی نیز در سخنانی با تأکید بر اینکه بسیاری در ایام عید خانواده هایشان را در کنار خود ندارند، گفت، فکر کردیم چه بهتر که برنامه ای داشته باشیم که بتوانیم با هم عید را بگذرانیم.

آقای احساسی از هومن شیرازی که ایده ی این برنامه را ارائه داد و خودش نیز تدارک آن را برعهده گرفت، تشکر کرد. او همچنین از داوطلبان و افرادی که در برپایی این جشن سهیم بودند: آناهیتا بهمن پور، فرانک میرآبادی، مرتضی تهرانی، آرش فاضلی پور و مریم و از هنرمندانی که بخش موسیقی را عهده دار بودند: آراز نایب پاشایی، آرش جوادپور و امین میقانی سپاسگزاری کرد.

Ehsassi–Nowruz-11
Ehsassi–Nowruz-10
Ehsassi–Nowruz-9
Ehsassi–Nowruz-8
Ehsassi–Nowruz-7
Ehsassi–Nowruz-6
Ehsassi–Nowruz-5
Ehsassi–Nowruz-4
Ehsassi–Nowruz-3
Ehsassi–Nowruz-2
Ehsassi–Nowruz-1

آقای احساسی همچنین از رستوران تفتان، سوپر ارزان و گل فروشی Green Garden برای همراهی شان تشکر کرد و از  آقای حسینی نام برد که عکاسی مراسم را برعهده داشت.

آقای احساسی با اشاره به اینکه  کشور کانادا به اقلیت های مختلف احترام می گذارد، مولتی کالچرالیسم یا چندفرهنگی را  به دور از فرهنگ ایرانیان ندانست و گفت: چون  ما فرهنگ غنی ای داشتیم که موجب افتخارمون بوده، و در آن فرهنگ می دانستیم که با احترام گذاشتن به گروه ها و ادیان و زبان های مختلف هست که یک کشور می تواند رشد کند و همه از زیبایی های آن بهره مند شوند، پس همگی ما می توانیم در این مملکت (کانادا) سربلند باشیم که از جایی می آییم که برای این تفاوت های فرهنگی ارزش قائل است.

احساسی دستاوردهای ایرانیان را در این چهل ساله در کانادا چشمگیر خواند و گفت، این به چشم کانادایی ها هم آمده و آنها ما را مردمی سختکوش و بااستعداد می دانند.

نماینده حوزه ویلودیل در پارلمان کانادا در پایان گفت، بیشتر پشت و پناه هم باشیم و به یکدیگر مهر داشته باشیم و با هم همکاری کنیم، زیرا که بدون این همکاری به جایی که لایق کامیونیتی ما هست نخواهیم رسید.

پس از این سخنان کوتاه، مهمانان به صرف ناهار دعوت شدند و با سبزی پلو و ماهی و شله زرد و شیرینی و قهوه و چای از آنان پذیرایی شد.

این جشن با چند قرعه کشی و اهدای هدایایی به برندگان و موسیقی ادامه یافت.

نوروزتان پیروز !