کن لوچ کارگردان سرشناس بریتانیایی در پیامی به تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹ که رونوشت آن را به احمدی نژاد، خامنه ای، شاهرودی و سفیر دائمی جمهوری اسلامی …


شماره ۱۲۱۴ ـ پنجشنبه  ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹


 

کن لوچ کارگردان سرشناس بریتانیایی در پیامی به تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹ که رونوشت آن را به احمدی نژاد، خامنه ای، شاهرودی و سفیر دائمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل فرستاده به سرکوب فعالان کارگری در ایران اعتراض کرده است. در این پیام آمده است:

من این پیام را مینویسم که اعتراض شدید خود را نسبت به موج جدید دستگیری ها و سرکوب فعالان کارگری در ایران اعلام کنم. بر اساس آخرین خبرها، فعالان کارگری که در حال حاضر در زندان بسر می برند عبارت اند از:

ـ منصور اسانلو، رییس هییت مدیره کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه. ایشان در جولای سال ۲۰۰۷ به پنج سال زندان محکوم شد و در حال حاضر در زندان بسر می برد.

ـ افشین شمس، عضو "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری"، عضو "کمیته حمایت از محمود صالحی" و عضو " کاریکاتوریست ها" .

ـ فرزاد کمانگر معلم ۳۳ ساله، فعال حقوق بشری و اتحادیه ای در استان کردستان.

ـ محسن حکیمی عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری و عضو کانون نویسندگان.

ـ بیژن امیری، کارگر ایران خودرو و عضو هیئت کوهنوردی کارگران

ـ ابراهیم مددی نایب رییس هییت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد.

ـ پدرام نصراللهی، عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلات کارگری در کردستان

ـ بختیار رحیمی فعال کارگری در کردستان

افزون بر همه این ها، تعداد زیادی از فعالان کارگری در ایران یا به زندانهای تعلیقی محکوم شده اند یا در انتظار محاکمه هستند و یا اینکه به خاطر فعالیت های کارگری از کار اخراج شده اند. ازجمله، اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، و همچنین پنج نفر از اعضای سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، که در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۸ محاکمه شدند و اکنون در انتظار حکم دادگاه بسر می برند.

من این دستگیری ها و سرکوب فعالان و تشکلات کارگری در ایران را محکوم می کنم و خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط همه کارگران زندانی هستم. همچنین از دولت ایران می خواهم که حقوق کارگران را برای تشکل یابی، گردهمایی و اعتصاب به رسمیت بشناسد، به پیگرد فعالان کارگری خاتمه دهد و از دخالت در امور تشکل های کارگران خودداری کند.