۲۷ مارس، ۲۰۱۷

 جناب دیو بارو

شهردار ریچموند هیل

شهر ریچموند هیل

  جشنواره آتش “چهار شنبه سوری”

آقای بارو عزیز؛

اجازه می‌خواهیم تا از طرف انجمن ایرانی‌-کانادایی جشنواره‌های نوروزی از شما و کارمندان شهرداری ریچموندهیل به خاطر همکاری و حمایت از تلاشهای ما در برگزاری جشن چهار شنبه سوری امسال تشکر کنیم.

همانطور که می‌دانید چهار شنبه سوری برای ایرانیان یک جشن سنتی سالانه است که فرا رسیدن بهار را نوید میدهد.

امسال نیز، این جشنواره در روز سه شنبه ۱۴ مارس در پارک ریچموند گرین علیرغم هوای برفی و بسیار سرد ۱۹ درجه زیر صفر،  با شرکت هزاران نفر ایرانی‌ از اقوام گوناگون، از کودکان تا سالمندان و از شهرهای دور و نزدیک با شکوه هر چه بیشتر انجام شد.

شرکت کنندگان علاوه ٔبر پریدن از روی آتش از برنامه‌های متنوع  تفریحی شامل موسیقی، رقص، فعالیتهای فرهنگی‌ جوامع مختلف ایرانی‌ لذت بردند و همچنین برنامه‌های سرگرم کننده برای کودکان در جهت کمک به شناختن نوروز و فرهنگ ایرانی‌ برنامه ریزی شده بود. آقای محمد خردادیان هنرمند مشهور رقص ایرانی‌ ساکن کالیفرنیا در این مراسم برای مردم هنر نمائی کردند.

حضور ارزشمند خانم کتلین وین نخست وزیر انتاریو به همراه برخی‌ از وزرای کابینه ایشان از جمله دکتر رضا مریدی، آقای کریس بالارد، آقای استیون دل‌ دوکا، نمایندگان انجمن شهر آقایان دیوید وست و تام مونک، مایکل پارسا نامزد حزب محافظه کار و رئیس پلیس اریک جولیف در این جشنواره باعث افتخار ما بود.

مهمان‌های ویژه ما از این مراسم که سرشار از سنت‌ها و فرهنگ ایرانیان بود لذت فراوان بردند. آنها از روی آتش پریدند و به همراه مردم و نوازندگان آواز خواندند. خانم کتلین وین برای هزاران مخاطب حاضر در صحنه سخنان دلپذیری ادا کردند و با محمد خردادیان رقصیدند.

شایان ذکر است که رقص خانم کتلین وین در مراسم چهارشنبه سوری بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است و بیش از ۳۰۰،۰۰۰ بیننده را در فیس بوک و یوتیوب در سرتاسر جهان به خودش جلب کرده است.

جشنواره آتش ریچموندهیل توسط چند ایستگاه تلویزیونی ایرانی در آمریکای شمالی پخش شد و توسط رسانه‌های محلی فارسی زبان نیز پوشش داده شد.

شهردار بارو عزیز:

نه تنها جشنواره آتش ایرانی در ریچموندهیل جامعه ایرانی را از GTA و نواحی دیگر گرد هم آورد، بلکه موقعیت شهر ریچموند هیل را نیز بر روی نقشه به لحاظ ملی و بین المللی مطرح کرد. حضور نخست وزیر انتاریو به همراه سه تن از وزیران کابینه‌اش در این جشنواره نشانی  از موفقیت این جشنواره تحت رهبری شما به عنوان شهردار شهر ما است.

نگاهی به این رویداد نشان می دهد که هیچ یک از این اتفاقات بدون تلاش شگفت انگیز بیش از ۸۵ داوطلب که ۳۵ درصد از آنها از جوامع غیرایرانی از ریچموند هیل بودند امکان پذیر نبود. علاوه بر این، اعضای انجمن به طور داوطلبانه و مجدانه ماه‌ها برای برنامه ریزی، سازماندهی و برگزاری این جشنواره کار کردند.

بار دیگر می‌خواهیم از شما و کارمندان شهرداری ریچموند هیل و بخصوص آقای شین بیکر به خاطر همکاری و حمایت‌شان از این برنامه تشکر کنیم.

این جشنواره با این کیفیت و گستردگی بدون رهبری و همکاری نزدیک آقای بیکر و کارکنان ایشان در شهر ریچموند هیل نمی توانست سازماندهی و برگزار گردد.

ما همچنین می خواهیم از اریک جولیف و پلیس منطقه یورک و همچنین سازمان آتش نشانی ریچموند هیل برای تلاش‌های خستگی ناپذیر‌شان در کمک به ما در برگزاری یک جشنواره امن و مطمئن در ریچموند هیل تشکر کنیم. خوشحالیم که اعلام کنیم با تلاش‌های داوطلبان و اعضای هیئت مدیره انجمن این رویداد بدون هیچگونه حادثه‌ای برگزار شد.

ما خود را در اتحاد جامعه، ایجاد ارتباطات فرهنگی‌ و رشد و پیشرفت شهرمان متعهد می‌دانیم.

ارادتمند  شما،

کتی فدوی – فرید زنده نیزاده- علی وکیلی

کمیته فستیوال آتش