Silent Birds تازه ترین فیلم داستانی ـ بلند و سینمایی از ارسلان براهنی است که نماهای پایانی اش در روز یکشنبه  فیلمبرداری شد. ارسلان براهنی سناریست، کارگردان و تهیه کننده این  فیلم کانادایی مستقل است. “پرنده های ساکت”  فیلمی چندزبانه است که از سه قصه ی اصلی تشکیل شده و ترکیب این سه قصه با هم فیلم را می سازد.

ارسلان براهنى فیلمساز ایرانی-کانادایی ساکن تورنتو است. او متولد اول فروردین شصت و یک در تهران است.

براهنى در سن چهارده  سالگى به خاطر شرایط پدرش تن به مهاجرتى اجبارى مى دهد. وى پس از اتمام دوران متوسطه و بعدتر در کنار تحصیلات سینمایى خود در دانشگاه یورک، شروع به فیلمسازى مستقل مى کند که اولین فیلم او “مِینیما” او را تشویق به ادامه ى کار کرده و در نهایت منجر به تشکیل استودیویى به نام “مینیما فیلم” در سال ۲۰۰۷ می شود.

او در فیلم بلند “من هستم” نقش کارگردانى را بازى مى کند که در درون فیلمنامه ى خود در حال ساخت فیلمى است که با زبان سینما و الهیات درگیر است و با موضوع هنر و مهاجرت، عرفان و فیلمسازى، تنهایى و بیگانگى سر و کار دارد.

 فیلم هاى او با ترکیب واقعیت و خیال، بازسازى ژانرها و تجربه هایی با  فرم  و سبک  در زبان سینما سروکار دارد.

 مجموعه “سه گانه غربت” نیز فیلم بلند دیگرى از اوست که ترکیبى است از سه فیلم مستند داستانى او به نام “نور و صدا” با حضور سلیمان واثقی “قاب و دیوار” با حضور غلامحسین نامی” و “کیمیا و خاک” با حضور رضا براهنی.

مستندهای او جنبه های دراماتیک – موزیکال- تصویری- شاعرانه – اجتماعی و فلسفی  دارند. سه گانه ی غربت در تورنتو چندین بار پخش شده و با استقبال فوق العاده ای روبرو بوده. آخرین پخش تورنتو در جشنواره تیرگان بود و بعد از آن در فستیوالی در گتنبرک پخش شد که با استقبال فوق العاده ای روبرو شد.