چهارمین جشنواره نوروزی کانادا، شنبه ١٨ مارچ ٢٠١٧ به مدیریت کمال طراوتی و با تلاش و همت یاریگران، همیاران، هنرمندان و خرد جمعی، درمرکز هنری ریچموند هیل، با موفقیتی چشم گیر، برگزار و مورد اقبال عمومی قرارگرفت. کمال طراوتی این جشنواره را با انگیزه همگانی و مشترک بودن این رویداد بزرگ ملی ایرانیان و حدود ٢٨ کشور و ملل جهان، صرفنظر از تفاوت های فرهنگی، سیاسی، مذهبی، نژاد و زبان و براساس این باور که نوروز و آیین های با شکوهش این ویژگی و توان را دارد که در ایجاد پیوندهای مهر و دوستی و مودت و هموار نمودن راه برای دست یابی به صلح جهانی، نقش مهم و سازنده ای داشته باشد، با همیاری و همکاری دوستان خود: مینو شجره، محمد گیلانی، حسن اشتری، فرداد فرشته هوش و اقبال طراوتی بنا نهاد.

برای جشنواره نوروزی کانادا موجب سربلندی و مباهات است که دربرگزاری این جشن ملی، چه در خارج و چه داخل ایران، پیشگام بوده و تنها جشنواره ای است که برای نخستین بار، شنبه ١۵ مارچ ٢٠١۴ تحت این نام آغاز به کار کرده و به دلیل ویژگی های خاص خود و نقش مهم و موثری که در رشد و اشاعه ی فرهنگ با شکوه نوروز ایفا نموده، موجبات گرایش و استقبال و جلب توجه توده مردم را فراهم آورده و به عنوان الگو و راهنما، سرلوحه فعالیت های دیگر گروه ها نیز قرار گرفته است.

nowruz-festival-5
nowruz-festival-4
nowruz-festival-3
nowruz-festival-2
nowruz-festival-1

برنامه ها:

موسیقی، رقص، فیلم، هنرهای نمایشی و تجسمی، ادبیات نوروزی، برنامه هایی ویژه کودکان و نوجوانان، کارناوال های شادی و تفریحی برای کودکان و بزرگسالان.

١. تک نوازی قانون توسط هنرمند برجسته، استاد شهلا نیکفال، به همراهی دف هنرمند جوان، آراز نایب پاشایی.

٢. کنسرت گروه کر و ارکسترملی ایران به رهبری کمال طراوتی، با اجرای قطعات سازی، آوازی شامل بازسازی ترانه ها و بهاریه های خاطره انگیز از هنرمندان سالهای دور از پروژه یا طرح فرهنگی یاد دیروز و نیز قطعات اوریژینال و نو از طرح نوروز و امروز با حضور و نقش آفرینی تک نوازان و تک خوانان برجسته.

خانم ها:

شهلا نیکفال از نیوجرسی امریکا.

کاملیا دارا از اتریش.

و آقایان:

حسن انعامی از تورنتو.

امیر کشاورز از تورنتو

مهدی روشن از واشنگتن.

٣. کنسرت مستقل گروه آمرتات و اجرای مشترک با گروه کر و ارکسترملی که ابتکاری خاص در پشتیبانی این گروه جوان و با استعداد بود.

۴. اجرای رقص زیبای” مهسا کمپانی” رقصنده و طراح جوان مقیم تورنتو با طراحی اوریژینال بر روی قطعه “برقص” از فریدون فرهی به همراهی گروه کر و ارکسترملی ایران.

۵. اجرای بی نظیر گروه رقص کردی”ماین زرد” به سرپرستی مصطفی نصرتی با موسیقی اوریژینال از دکتر کامبیز تقوی، آهنگساز مقیم تورنتو، همراه با ارکسترملی ایران.

۶. اجرای بی نظیرهنرجویان آکادمی رقص نوا، به سرپرستی فرزانه جعفری در قطعه کودک روستایی، اثر ” کمال طراوتی ” به همراهی گروه کر و ارکستر ملی ایران.

٧. برنامه زیبای دف نوازی توسط گروه دف نوازان آکادمی سازهای ضربی آراز در دو نوبت متفاوت.

٨. در بخش نمایش فیلم هنرمند ارزنده، عارف محمدی، نویسنده، محقق و منتقد سینمایی مقیم تورنتو همچون سال های گذشته فیلمی مستند و ارزشمند در مورد کاربرد و نقش آواز و ترانه و تصنیف در سینمای ایران همراه با توضیح درباره خوانندگان آنها تهیه و اجرا نمودند.

٩. اجرای خلاقانه “نوروزخوانی” توسط هما سیف با سروده ای ممتاز و منحصر به فرد از استاد میرزاده.

١٠. کنسرت گروه کر و آنسامبل سازی نوا توسط هنرجویان آکادمی موسیقی نوا با اجرای آثار ارزشمند قدیمی و نو.

١١. برگزاری کارناوال شورآفرین شادی با حضور هنرمندان و تماشاگران حاضر در محل.

١٢. برنامه های متعدد پایکوبی، رقص، سرگرمی و مسابقه.

با سپاس و قدردانی از نیروهای انسانی داوطلب، پشتیبانان مالی،

رسانه های پرسا، دردونه و هفته نامه “شهروند” در همیاری با این حرکت و اقدام فرهنگی، هنری و هدفمند.

عکس های این مراسم را اینجا ببینید