شهروند- الکس بارتوسیک، هنرمند کانادایی، مدت هاست که از طریق نقاشی، طراحی و مجسمه سازی ایده های فمینیستی را به تبلور درآورده و به نمایش می گذارد. تجربه ی زندگی شخصی اش الهام بخش ایجاد اولین دوره ی آموزشی با عنوان “خلق هنری با الهام از عقاید فمینیستی” در گالری هنر انتاریو بود که همه ی ما آن را با نام مختصر AGO  می شناسیم. این دوره ی آموزشی مخاطبان زیادی داشت که می خواستند با معنای فمینیسم از طریق خلق هنری و انواع مختلف آثار بصری مانند نقاشی، کولاژ، مجسمه سازی و مانند این ها آشنا شوند.

به گفته ی این هنرمند اولین دوره ی این کلاس آموزشی با محور فمینیستی بود، اما او دلش نمی خواهد که این تنها نکته ای باشد که هنرجویان از آن می گیرند بلکه بیشتر می خواهد به هنرجویان این امکان را بدهد که خودشان را از طریق خلاقیت هنری و خلق آن ابراز کنند و از این طریق گفتمانی برای ظهور ایده های فمینیستی ایجاد شده و به مسایلی مانند تبعیض های جنسی و خشونت ها پایان داده شود.

آفرینش هنری یکی از کارهایی است که می تواند به جای تحصن و تظاهرات برای نشان دادن اعتراض انجام گیرد. دوره ی دوم این کلاس از تاریخ ۳ ماه می ۲۰۱۷ به مدت ۵ هفته برگزار می شود و علاقنمدان می توانند از طریق وب سایت AGO  در آن ثبت نام کنند. هزینه ی ثبت نام در این کلاس ها برای اعضای AGO 275 دلار و برای عموم ۳۵۵ دلار است.