شهروند- این روزها اتفاق عجیبی در دنیای مسافرت های هوایی افتاده است، پدیده ای که ظاهرا همیشه وجود داشته است، اما به تازگی خودش را رو کرده است. ظاهرا شرکت های هواپیمایی بزرگ نظیر ایر کانادا برای سود بیشتر و برای اینکه بتوانند به افرادی که به دلایل خاص نتوانسته اند به پرواز خود برسند پولشان را به طور کامل بازگشت دهد، گاهی رزرو پرواز را برای مسافرانی بیش تر از تعداد صندلی ها انجام می دهد و جالب است بدانیم که این اتفاق را در وب سایت رسمی خود نیز اعلام می کنند. اما نکته اینجاست که قرار است این اتفاق کمکی باشد به مسافران اما به تازگی باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران شده است.

برت دویل در ماه آگوست برای خانواده ی چهار نفره اش به مقصد کاستاریکا چهار بلیت رزرو کرد تا در ایام تعطیلات مارچ به مسافرت بروند، اما در شارلوت تاون موقع سوار شدن به هواپیما به آنها گفته شد که صندلی برای پسر ده ساله ی آنها نیست.

این خانواده سرآسیمه با پرواز دیگری از ایرکانادا به مونترال رفتند تا به پرواز  کاستاریکا برسند، اما آن پرواز هم کنسل شد و آنها مجبور شدند رانندگی کرده و به هالیفکس بروند و شب را در هتل بگذرانند.

این مسافرت گرچه با تاخیر انجام شد ولی برای خانواده دویل و ایرکانادا دردسرساز بود.

بعد از پیگیری های فراوان سرانجام ایر کانادا به طور رسمی از این پسر ۱۰ ساله معذرت خواهی کرد و قرار است تا خسارتی معادل ۱۶۰۰ دلار در قالب  کوپن به این خانواده ارائه بدهد که به نظر این خانواده کافی نیست. آنها تقاضای ۲۵۰۰ دلار به اضافه تمام هزینه های دیگر را دارند.