شهروند- دونالد ترامپ ، رییس جمهور ایالات متحده ی آمریکا برای اولین بار به طور مستقیم شیوه های تجاری کانادا را مورد خطاب قرار داد و ابراز کرد که که از مقامات کانادایی درخواست خواهد کرد تا در سیاست های صادرات و واردات محصولات لبنی تجدید نظر کنند. این خطاب ترامپ در پی درخواست های دامداران ویسکانسن انجام شد که می گویند سیاست های کانادا در زمینه ی تولید و قیمت گذاری محصولات لبنی زندگی آنها را به خطر انداخته است و شاید مجبور باشند گاوهای خود را بفروشند و یا مزرعه های خود را ببندند.

از طرفی لابی محصولات لبنی در کانادا می گوید که کانادا نقشی در بحران ایجاد شده برای ۷۵ خانواده ی دامدار در ویسکانسن که در پی لغو قرارداد یک کارخانه ی پردازش محلی شیر در اول آوریل ایجاد شده است ندارد و در واقع تولید بسیار زیاد شیر در آمریکا و در سراسر دنیا باعث بروز مشکلات مالی در صنعت تولیدات لبنی در آمریکا شده است .

اما ترامپ معتقد است که کاهش قیمت شیر در کانادا واردات آمریکا را با مشکل جدی روبرو کرده است. ترامپ هنوز در زمینه ی اینکه راه حل پیشنهادی وی در این زمینه چیست سخنی به میان نیاورده است اما آنچه از گفته های وی واضح است این است که وی در تلاش است تا یکی دیگر از وعده های انتخاباتی خود را که همانا بررسی دوباره ی قرار تجاری بین آمریکا و کانادا ست ، NAFTA، را عملی کند. در اول اپریل سال ۲۰۱۷ کارخانه ی محصولات لبنی ویسکانسن به نام Grassland  اعلام کرد که به دلیل تغییرات در سیاست های لبنی در کانادا ضرر مالی زیادی را متحمل شده است و دیگر از ۷۵ دامدار محلی این منطقه شیر خریداری نمی کند.

تا سال گذشته به دلیل بالا بودن قیمت شیر در کانادا، پردازنده های شیر در کانادا تمایل داشتند که از ایالات متحده آمریکا شیر را وارد کنند اما سال گذشته استان انتاریو این سیاست را تغییر داد و به پردازنده های شیر این امکان را داد که به جای واردات، از دامداران داخلی شیر را به قیمت جهانی خریداری کنند وهمین باعث شد که میزان واردات شیر از آمریکا کاهش یابد.

مقامات کانادایی هنوز به طور رسمی جوابی به این ادعای دونالد ترامپ نداده اند اما برخی گفته ها حاکی از ان است که این اتهام را نمی پذیرند و آن را ناشی از شایعات در بین دامداران ویسکانسن می دانند.