شهروند- نخست وزیر انتاریو، کاتلین وین، روز دوشنبه از شروع پروژه ی آزمایشی سه ساله درآمد پایه در سه شهر همیلتون، لیندسی و تاندربی خبر داد. این پروژه آزمایشی قرار است درآمد پایه را به خانواده هایی که هم اکنون به عنوان “کم درآمد” شناخته می شوند و بدون در نظر گرفتن این نکته که کار می کنند یا خیر، به آنها پرداخت کند.

این درآمد پایه به ۴۰۰۰ خانوار که به طور اتفاقی از میان متقاضیان انتخاب شده اند تعلق خواهد گرفت. بر همین اساس یک فرد مجرد می تواند سالانه ۱۷۰۰۰ دلار منهای نصف درآمد کنونی، یک خانواده ی دونفره ۲۴۰۰۰ دلار و افرادی که دارای تفاوت های جسمی هستند میزان ۶۰۰۰ دلار بیشتر از میزان افراد عادی دریافت نمایند.

به گفته ی کاتلین وین، افراد کم درآمد در کانادا نگران مشاغل خود هستند و هر روز خود را با نگرانی اینکه چگونه هزینه های زندگی خود را همپوشانی کنند سپری می شود. این افراد بسیار نگران آینده ی فرزندان خود هستند و اینکه آینده برای آنها چه در نظر خواهد گرفت.

وین می گوید که این پروژه سه ساله از افراد با درآمد کمتر از ۱۷۰۰۰ دلار در سال شروع می شود و اگرچه مقدار زیادی نیست، اما نشان دهنده ی این است که دولت به فکر این افراد است.

این پروژه آزمایشی سه ساله حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای دولت هزینه دارد، اما به عنوان راهی که بتوان افراد کم درآمد را از فقر نجات داد و امکانی را برای آنها فراهم کرد که بتوانند امکان تنفس داشته باشند و فکری برای آینده ی خود کنند بسیار مفید است. دلیل انتخاب این سه شهر این است که جمعیت آنها از گوناگونی زیادی بهره مند است و میزان افراد کم درآمد به تناسب جمعیت در آنها بیشتر است.