آیا تا به حال به پیامی که روی پلاک اتومبیلتان نوشته شده توجه کرده اید؟ “انتاریو از آن شماست آن را کشف کنید”  دریاچه های زیبا با جاذبه های طبیعی بی نظیر، آبشار نیاگارا یکی از عجایب زیبایی و شگفتی جهان، پارک تفریحی آلگون کویین، برج سی ان تاور، ساختمان پارلمان، قلمرو آبی تفریحی، شهر عجایب و باغ وحش تورنتو همگی نیازمند دیدار شماست تا کشف شوند و پیام های تاریخی/ اجتماعی و فرهنگی خود را به شما منتقل کنند. این تور تفریحی و سیاحت به یاد ماندنی قطعا نیاز به یک اتومبیل دارد که شما را به عمق این ماجراجویی ببرد، اما این تازه اول راه است. هر دارنده و راننده اتومبیل نیاز دارد تا بیمه مجاز با پوشش کافی داشته باشد. از آنجا که انتاریو شاید یکی از گرانترین بیمه های اتومبیل را در آمریکای شمالی دارد، لذا به نظر می رسد منطقی است چنانچه بتوان از مزایا و امکانات تخفیفی آن بهره جست.

موارد ذیل می تواند در تعیین حق بیمه اتومبیل بسیار مهم باشد:

۱- نوع و مدل ماشین: اتومبیل هر چه از نظر وزن سنگین تر باشد حق بیمه اش کمتر است. در ضمن اتومبیلی که کمتر دزدیده شود و از نظر ایمنی برای سرنشینان بهتر باشد در شرایط مقرون به صرفه تری نسبت به بقیه اتومبیل ها است. اتومبیل های”اس یو وی” و مدل های سنگین تر آمریکایی که احتمال دزدیده شدنشان کمتر است از حق بیمه های پایین تری برخوردارند البته مدل کادیلاک استثناء است.

۲- چه مدت و در چه ساعاتی رانندگی می کنید. اگر در روز فقط دو ساعت به رانندگی مشغول هستید و این ساعات از ۱۲ شب تا ۴ صبح نیست حق بیمه شما پایین است.

۳- وسیله نقلیه را برای چه منظوری به کار می گیرید؟ آیا بیزینسی است یا اینکه برای تفریح است؟ در طول روز چند کیلومتر می رانید آیا بیشتر از ۱۵ کیلومتر است یا اینکه حداکثر مسافت پیموده شده زیر ۸ کیلومتر می باشد. تمامی این عوامل در تعیین حق بیمه موثرند.

۴- وضعیت رانندگی و سابقه تصادفات- جرایم و پرداخت بیمه بسیار مهم است اضافه بر این موارد، تعداد رانندگان و سن آنها نیز در تعیین حق بیمه موثر است.

۵- کد پستی و به طور کلی محل اقامت یا پارک ماشین در حق بیمه موثر است. اگر در کد پستیM2N تورنتو/ نورث یورک زندگی می کنید بدانید که در زمره گرانترین حق بیمه ها هستید.

۶- پوشش بیمه ای: قطعا پوشش اصطلاحا تمام خطر گرانتر از بیمه فقط شخص ثالث و حوادث سرنشین است، البته قابل ذکر است که حدود ۷۵% حق بیمه ها مربوط به پوشش بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین است و هر بیمه گذاری می تواند فقط روی آن ۲۵% مانور کند.

۷- اگر جزو جامعه حسابداران/ مهندسان و معلمان انتاریو یا عضو فارغ التحصیلان دانشگاهی انتاریو هستید از تخفیف گروهی مناسبی بهره مند می شوید. اگر خانه و ماشین خود را با هم نزد یک شرکت بیمه تحت پوشش درآورید مجدد شامل تخفیف می شوید. با بروکر بیمه خود در این موارد مشورت کنید، فراموش نکنید که ” انتاریو از آن شماست آن را کشف کنید”.