شهروند- ماریسا لازو، ماجراجوی ۲۳ ساله و شهروند آمریکایی کانادایی اواخر هفته ی گذشته از یک جرثقیل بالا رفت و برای ساعت ها به وسیله ی طنابی خودش را از آن آویزان کرد. دوستان وی از او به عنوان دختری ماجراجو و مهربان یاد می کنند، اما این حس ماجراجویی برایش بسیار دردسرساز شد و باعث شد که کارش به پلیس و دادگاه بکشد.

عملیات نجات او از بالای جرثقیل ساعت ها به طول انجامید و همین امر باعث ایجاد ترافیک فراوانی در دان تاون تورنتو شد. بعد از پایین آوردن ماریسا، پلیس او را دستگیر و ۵۰۰ دلار جریمه کرد. ماریسا مجبور شد در دادگاه حاضر شده و درباره ی کارش توضیح دهد.

شهردار تورنتو می گوید که عملیات نجات ماریسا لازو برای ساعت های متمادی بسیاری از مسئولان پلیس و آتش نشانی را درگیر کرد و نشان داد که جان شهروندان تا چه اندازه ارزشمند است و از هیچ تلاشی برای نجات آنها دریغ نمی شود.

CRANE-4
CRANE-3
CRANE-2
crane-1

اما پلیس لاریسا را به تقلب متهم کرد و بر اساس حکم دادگاه او اجازه نزدیک شدن به مکان های ساخت و ساز و سقف خانه ها را نداشته و باید سریعا به مشاوره مراجعه نماید.

برخی در این میان نظرات جالبی درباره ی لاریسا دارند. به عنوان مثال رئیس آتش نشان های تورنتو می گوید که طرز بالا رفتن لاریسا و شجاعتش در انجام این کار نشان می دهد که این فرد از قابلیت های زیادی بهره مند است و جدا از جریمه هایی که با آن روبروست باید این نکته را در نظر داشت که کاری که او کرده است از دست هر کسی بر نمی آید.