شهروند- دولت انتاریو رقمی معادل ۵۴,۰۰۰ دلار برای خرید کاپشن های گران قیمت Canada Goose و اهدای آنها به کارکنان زندان جوانان در شمال انتاریو هزینه کرده است.   این کاپشن ها با بودجه ی دولتی و از طرف وزرات امور کودکان و جوانان برای کارکنان زندان های جوانان در شمال انتاریو خریداری شده است. قرار بر این است تا این کاپشن ها در هنگام آغاز به کار این کارکنان در اختیار آنها قرار داده شده و هر ۵ یا ۱۰ سال یک بار کاپشن جدیدی برای آنها تهیه شود و در صورت پایان کار این کارکنان این کاپشن ها به این وزارت خانه برگردانده می شود.

منتقدان این اقدام که از حزب محافظه کار هستند می گویند که این کاپشن ها یک کالای بسیار لوکس محسوب می شود و دلیلی برای صرف هزینه ی این چنینی وجود ندارد.

گفته می شود که دولت اعلام نخواهد کرد که چه تعداد کاپشن خریداری کرده است و برای هر کاپشن چه هزینه ای پرداخت کرده است، زیرا نگرانی هایی از طرف کمپانی Canada Goose وجود دارد که شاید اعلام ریز دقیق خرید باعث شود دیگر خریداران نیز خواستار تخفیف شوند.

قیمت خرید این کاپشن ها بیش از هزار دلار است، اما به دلیل اینکه در تعداد بسیار زیاد از طرف دولت خریداری شده است تخفیف ویژه ای نیز از طرف کمپانی سازنده ی آنها برای دولت در نظر گرفته شده است و تمام قوانین دولتی نیز در خرید این کاپشن ها رعایت شده است.

 کمپانی Canada Goose  که دفتر مرکزی آن در تورنتو قرار دارد تولیدکننده کاپشن های بسیار گرم ساخته شده از پر قو و پوست حیوانات است که برای پوشیدن در دمای بسیار سرد کانادا کاربرد فروان دارد و یک محصول کاملا کانادایی است. این کمپانی می گوید که سالهاست افتخار این را دارد تا با دولت کار کند و همیشه حاضر است تا برای ادامه ی این فعالیت تخفیف های خوبی را برای دولت کانادا در نظر بگیرد.