شهروند- سازمان حمل و نقل شهری تورنتو ، TTC، از شهرداری تقاضا کرده است که در مدت زمان برگزاری جشنواره ی بین المللی فیلم تورنتو که به صورت مخفف TIFF نامیده می شود خیابان کینگ را نبندد. یکی از مقامات TTC می گوید که بسته شدن خیابان کینگ مشکلات زیادی را برای حمل و نقل مسافران ایجاد می کند و باعث می شود که یکی از شلوغ ترین مسیرهای تردد شهروندان یعنی اتوبوس ریلی ۵۰۴ از کار بیفتد. این اتوبوس ریلی روزانه حدود ۶۵۰۰۰ مسافر را در این مسیر جابجا می کند و شلوغ ترین خط اتوبوس ریلی در تورنتو است.

از طرفی مقامات برگزار کننده ی این فستیوال فیلم و شهرداری تورنتو بر این باورند که TIFF بزرگترین اتفاق فرهنگی این شهر است و سالانه رقمی حدود ۱۹۰ میلیون دلار برای این شهر درآمدزایی دارد و نمی توان به هر دلیلی تغییراتی در آن ایجاد کرد که موجبات سختی و مشکلات برای انجام این جشنواره را فراهم می کند.

 امسال نیز این جشنواره از تاریخ ۷ تا ۱۷ سپتامبر در تورنتو برگزار می شود و قرار است که در این مدت خیابان کینگ بسته باشد و از تردد هرگونه وسیله ی نقلیه جلوگیری شود. TTC خواستار این است که حداقل اجازه ی عبور به اتوبوس های ریلی در این منطقه داده شود، تصمیمی که باید برای سال ۲۰۱۸ بررسی و در صورت امکان اجرایی شود.