شهروند- این روزها هرجای تورنتو که پا بگذاریم تابلوهایی را می بینیم که نشان از شروع یک پروژه ی ساخت کاندو دارد و بسیاری از مهندسان معمار و متخصصان و مسئولان در شهرداری بر سر این پروژه ها در حال جدال و تصمیم گیری هستند. به تازگی طرح ساخت دو کاندوی جدید در منطقه ی تاریخی و فرهنگی  Distillery District بسیار خبرساز شده است و بسیاری از مردم این منطقه و معماران شهری از بابت انجام چنین پروژه هایی به شدت نگرانند. مخالفان ساخت این کاندوها می گویند که افزایش تعداد خانه های مسکونی در این منطقه باعث خواهد شد که تمرکز افراد در این مکان بیشتر شده و در دراز مدت در مواقع شلوغ سال که توریست ها برای دیدن این منطقه هجوم می آورند مشکلات افزایش یابد.

همچنین بلندی این پروژه های کاندو باعث خواهد که شد که میدان اصلی این مکان نور آفتاب را در روز از دست بدهد که یکی از جاذبه های دیدنی ظهرهای تورنتو است. این مکان تاریخی و فرهنگی یکی از مکان های بسیار قدیمی در این شهر است و تا کنون تلاش های بسیاری برای حفظ و نگهداری و مرمت آن شده است.

مهندسان پروژه های جدید اما بر این باورند که زندگی در دان تاون تورنتو همگام با ساخت و ساز و پیشرفت است و باید انتظار داشت تا چهره ی این شهر جدید هر روز تغییر کند و رمز ماندگاری و به روز رسانی این شهر در این تغییرات است.

آنها می گویند نباید انتظار داشت که تا ابد در منطقه ای زندگی کنیم که به لحاظ تاریخی دست نخورده باقی بماند، بلکه مدرنیته و حفظ فرهنگ توامان امکانی است که یک شهر را زنده نگه می دارد. قرار بر این است تا شهرداری تا پایان بهار تصمیم گیری درباره ی این پروژه های جدید را اعلام کند.