اگر چه ممکن است بعضی موارد برای اکثر مردم غیر متعارف تعبیر شود برای نمونه داشتن یک بیمه نامه با شرایط و مقررات غیر عادی شاید غیر قابل درک باشد ولی بایستی در نظر داشت که هدف اصلی بیمه ایجاد آسایش خاطر و امنیت است، لذا هر چیزی که به صورت قرارداد بتواند مورد یاد شده را برای خریدار بیمه ایجاد کند کاملا توجیه پذیر خواهد بود. اجازه می خواهد در این بخش مقاله نظر شما خوانندگان محترم را به نمونه هایی جلب نماید، در خاتمه قضاوت با شماست:

۱ ـ آقای مرو هاگس یکی از کریکت بازان معروف برای حفظ سبیل خود که آن را مظهر زیبایی و هم شانس خود می دانست سبیلش را نزد شرکت بیمه به ۳۷۰ هزار دلار بیمه کرد. این رقم برای چند تار مو شاید برایتان عجیب بیاید ولی آقای تام جونز خواننده معروف کار جالب تری کرد و آن بیمه کردن موهای سینه اش بود که به ۷ میلیون دلار بالغ شد، البته در آن زمان مردم برای از بین بردن موهای اضافی بدنشان هنوز به لیزر متوسل نشده بودند.

۲ ـ آقای اگون رونی یکی از معروف ترین افرادی که به تست کردن مشروب و غذا معروف است برای قدرت ذائقه خود اینقدر ارزش و احترام قایل بود که آن را ۳۹۳ هزار دلار بیمه کرد (این بیمه نامه به خسارت از دست دادن درآمد یا درآمدهای حاصل نشده معروف است).

۳ ـ هم خانم جنیفر لوپز و هم شرکت بیمه ای که ایشان را بیمه کرده قانع هستند که باسن ایشان ۲۷ میلیون دلار در سهم شهرت ایشان تاثیر دارد و اگر بنا به هر دلیلی بیماری یا حادثه اتفاق ناگواری برای ایشان رخ دهد که جنیفر نتواند در فعالیت های روزانه هنریش موثر باشد این خسارت به ایشان پرداخت خواهد شد.

۴ ـ عکاس معروف انگلیسی که نخواست نامش فاش شود زمانی که عکسش برنده اول مجله خانم های مجرد سال شد تازه متوجه شد که اگر مدلش در طی همان سال ازدواج کند از جایزه ۱۰۰ هزار پوندی خود محروم خواهد شد، لذا این جایزه را نزد سندیکای لویدز لندن بیمه کرد تا در صورت ازدواج مدلش این مبلغ به وی پرداخت شود. جالب است بدانید که مدل وی ازدواج کرد ولی ۵ ماه بعد از اینکه وی جایزه ۱۰۰ هزار پوندیش را گرفت.

۵ ـ پوشش بیمه ای سقوط ماهواره و قطعات منفصله از سفینه فضایی ـ جالب است بدانید این پوشش بیمه ای روی اکثر بیمه نامه های منازل مسکونی برای جبران خسارت مالی وجود دارد و طی ۵۲ سالی که از عمر این پدیده علمی می گذرد تا به حال سقوط قطعات منفصله ماهواره باعث صدمات جانی نشده است.

۶ـ بیمه قهر و جدایی هنری: دو کمدین معروف (کاستلو و آبوت) خود را در مقابل ۲۵۰ هزار دلار بیمه کرده بودند که اگر بنا به هر دلیلی با هم نتوانند کار کنند و قرارداد زوج هنریشان به پایان برسد این مبلغ به عنوان خسارت به طور تساوی به ایشان ارایه شود. (البته ۲۵۰ هزار دلار در آن زمان بسیار رقم بالایی بوده است).

۷ـ آقای بن دوک کمدین معروف هالیوود که دارای چشمان اصطلاحا چپ بود شرکت بیمه را قانع کرده بود که اگر بنا به تحقق هرحادثه ای چشمش به حالت طبیعی برگشت خسارت از دست دادن درآمد ۵ ساله ایشان را شرکت بیمه پرداخت کنند. از رقم سرمایه بیمه ایشان اطلاعی در دست نیست.

 در تمامی این موارد درآمد حاصل نشده ای یا سرمایه خدادادی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که به نظر می رسد در محتوا چیز غیر معمولی نیست و با بقیه قراردادهای بیمه سنخیت دارد. نظر شما چیست؟

برای پی بردن از نیازهای بیمه ای و اطلاع از آخرین شرایط و مقررات بیمه با بروکر خود مشورت نمایید.