شهروند: طی مراسمی که با حضور خانم باردیش چاگار وزیر صنایع کوچک کانادا و دکتر رضا مریدی  وزیر علوم انتاریو، پرفسور فریدون حمدالله پور رئیس دانشگاه واترلو و جمعی از رؤسای دانشکده ها، استادان و دانشجویان در دانشگاه واترلو برگزار شد، اعلام شد که دولت کانادا مبلغ ۹/۸ میلیون دلار برای توسعه ی آزمایشگاه پیشرفته مهندسی تولید که زیر نظر و مدیریت پرفسور احسان تویسرکانی اداره می شود، سرمایه گذاری می کند.

لازم به تذکر است که این آزمایشگاه با کمک مالی ۱/۶ میلیون دلاری دولت انتاریو از طریق وزارت علوم در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و یکی از ۱۰ آزمایشگاه مشابه در جهان به شمار می رود.

پرفسور تویسرکانی که فارغ التحصیل دانشگاه شریف تهران است ۱۴ سال پیش موفق به اخذ درجه دکتری از دانشگاه واترلو شد و از آن تاریخ به عنوان استاد در این دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش است. علاوه بر او تعداد زیادی پژوهشگر و دانشجوی ایرانی تبار دوره دکتری در این دانشگاه زیر نظر پرفسور تویسرکانی مشغول به کار هستند.

از راست: پرفسور احسان تویسرکانی، پرفسور پرل سولیوان (دین دانشکده مهندسی)، دکتر رضا مریدی، پرفسور جرج دیکسون معاون رئیس دانشگاه

دانشگاه واترلو در سال ۱۹۵۶ تأسیس شده است و بیش از ۳۶هزار دانشجو و ۴۱مرکز و انستیتوی پژوهشی دارد.

دکتر رضا مریدی و پرفسور تویسرکانی به همراه پژوهشگران ایرانی و نیجری

دانشکده مهندسی این دانشگاه با ۹۰۰۰ دانشجوی دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری یکی از دو دانشکده ی بزرگ مهندسی در انتاریو به حساب می آید. هر سال ۲۰هزار دانشجوی  این دانشگاه در برنامه Co-op شرکت می کنند و از طریق کارآموزی در صنایع و مؤسسات مشابه مبلغی در حدود ۲۶۰میلیون دلار برای خود درآمد ایجاد می کنند.

دانشگاه واترلو از نظر برنامه Co-op یکی از دو دانشگاه بزرگ در جهان محسوب می شود.

طی ۱۴سال گذشته که دولت لیبرال در رأس کار بوده است وزارت علوم انتاریو حدود ۲۷۷میلیون دلار برای پروژه های گوناگون پژوهشی در این دانشگاه سرمایه گذاری کرده است.

شهروند این موفقیت را به پرفسور تویسرکانی و همکاران او تبریک می گوید.