در صورت امکان، همواره سبک سفر کنید و در برابر دزدیده شدن یا مفقود شدن پول یا اشیای قیمتی از خودتان محافظت کنید. در صورتی که بار زیادی به همراه نداشته باشید، کمتر آسیب پذیر هستید و راحتی بیشتری خواهید داشت.

ـ یک کیف دستی ایده آل به راحتی قابل حمل بوده و دارای زیپ داخلی، قفل و بند چرمی محکم برای ایمنی بیشتر خواهد بود. بهترین راه حمل کیف این است که آن را در جلوی رویتان و نزدیک بدنتان که خارج از دسترس جیب برها است، حمل کنید. تنها چیزهایی را حمل کنید که سبک بوده و توان مالی خریداری مجدد آنها را در صورت مفقود شدن دارید.

ـ تلاش کنید که حداقل یک دستتان همواره آزاد باشد. اگر شلوار یا جلیقه جیپ دار پوشیده و اسباب و مدارک سفرتان را در آنها نگه داری کنید این به شما کمک خواهد کرد. به اطرافتان توجه کنید و چشمتان به جیب برهای دور وبر باشد.

ـ از به معرض نمایش گذاشتن دوربین گران قیمت، جواهرات و سایر وسایل گرانبها که شما را یک مسافر پولدار نشان می دهد، اجتناب کنید.

ـ از کلاهبرداری کارت اعتباری آگاه باشید. هرگز کارت اعتباری تان را خارج از محدوده دیدتان قرار ندهید.

ـ هر چیز ضروری را که برای سفرتان حیاتی هستند در  کیف کمری یا کیف گردنی تان  پنهان کنید: گذرنامه، بلیت قطار یا هواپیما، کارت اعتباری، چک های مسافرتی، پول نقد، یک نسخه از بیمه نامه تان، نسخه های درمانی و اطلاعات تماس با پزشک تان.

ـ نسخه های همه مدارک مهم سفر را در چمدانتان، برای مواردی که اصل مدارک مفقود یا دزدیده شود، به همراه داشته باشید.

ـ در مسافرت های طولانی مدت یک چمدان چرخدار یا کوله پشتی داشته باشید و در مسافرت های کوتاه تر یک  کوله پشتی کوچک یا کیف دستی داشته باشید. همواره چمدان هایتان را قفل کنید. دو سری از کلیدها را به همراه داشته باشید.

ـ از برچسب هایی که اطلاعات شخصی تان را از دید افراد مشکوک به دزدی پنهان می کند، استفاده کنید.

ـ همواره  وسایلتان را خودتان بسته بندی کرده و در هنگام سفر خارج از دید قرار ندهید. از افرادی که سعی در گذاردن اشیایی در جیب تان یا در وسایل تان دارند، برحذر باشید.

اقتباس   www.cover4u.caو    travel.gc.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com

www.facebook.com/Insufin