شهروند-  شماری از مسافران خط هوایی ایر کانادا می گویند که بلیت خریداری شده ی آنها بدون اطلاع قبلی کنسل شده و مبلغ آن نیز به حساب کارت های اعتباری آنها بازگردانده شده است. این مسافران که از این اقدام ایر کانادا بسیار متعجب و ناراحت هستند از دیگر مشتریان ایر کانادا می خواهند که حتما مدتی بعد از خریداری بلیت وب سایت رسمی این خط هوایی را چک کنند در غیر این صورت ممکن است مشکلات فراوانی در روز پرواز برای آنها ایجاد شود.

یکی از این مسافران که ساکن ونکوور است می گوید زمانی متوجه شد بلیتش کنسل شده است که صورت حساب کارت اعتباری خود را دریافت کرد و متوجه شد که مبلغ بلیت برگشت داده شده است.

او بعد از تماس با شرکت کارت اعتباری فهمید که ایراد از خط هوایی است. متاسفانه این افراد می گویند که ایر کانادا به درستی جوابگوی آنها نبوده است و دلیل روشنی برای این خطا نمی آورد.

تنها دلیل ممکن تغییرات در سیستم امنیتی وب سایت است که ظاهرا به جای پیدا کردن مجرم، کارت های اعتباری معتبر را هدف قرار داده است.

پیش از این نیز مسافران این خط هوایی با مسایلی نظیر جابجایی در پرواز روبرو شده بودند. مشتریان می گویند که این خط هوایی باید مسئولیت این خطاها را پذیرفته و خسارات کافی را به افراد زیان دیده پرداخت کند.