شهروند- در هفته ی چهارم معرفی مهمانان ویژه ی کنفرانس زنان تیرگان، که در جشنواره ی تیرگان امسال برگزار خواهد شد، به معرفی خانم ها فوژان زینی و شهلا ثابت خواهیم پرداخت.  

دکتر فوژان زینی سخنران بین المللی، نویسنده، روان درمانگر، مربی زندگیو اجرایی است. او دکترای خود را در روانشناسی بالینی گرفته است و مشاور تخصصی ازدواج و درمانگر خانواده نیز می باشد. دکتر زینی یک مکان خصوصی درمانی بسیار بزرگ در تارزانا، واقع در کالیفرنیا دارد.  تخصص او در روابط جنسی و رفتارهای اعتیاد آور است.

او تجربه گسترده ای در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، تروما و خشونت خانگی دارد. دکتر زینی نویسنده و پدیدآورنده ی مدل روان درمانگر Awareness Integration Psychotherapeutic است که یک رویکرد چند گانه در جهت به حداقل رساندن افسردگی و اضطراب در حین بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس دارد. این مدل درمانی در مج

 

له بین المللی Emergency Mental Health and Human Resilience منتشر شده است.

دکتر زینی بنیانگذار، مدیر عامل و مدیر کلینیک موسسه  Personal Growth است که به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی، خدمات روان درمانی را به افراد با فرهنگ ها و زبان های گوناگون ارائه می دهد.

دکتر زینی همچنین  به عنوان سخنگوی مهمان در بسیاری از موسسات علمی و غیرآموزشی حضور داشته است. او در UCLA، USC، دانشگاه Aliant، موسسه فناوری ماساچوستMIT  و دانشگاه هاروارد در کمبریج صحبت کرده است و در برنامه ی  Dr. Phil در سال ۲۰۰۵ به عنوان مهمان حضور داشته است.

دکتر زینی یک نمایش زنده تلویزیونی ماهواره ای به نام “ندای درون” در تلویزیون عصر امروز دارد که در زمینه مسائل روانی مربوط به عموم مردم گفت وگو می کند.

او مهمان همیشگی تلویزیون بین المللی صدای آمریکا، تلویزیون GEM، رادیو فارسی و ۶۷۰ KIRN نیز هست.

 

مهمان دیگر این ویژه برنامه تیرگان امسال دکتر شهلا ثابت است. قاضی محترم، خانم شهلا ثابت، اولین قاضی آمریکایی ایرانی است که به دادگاه عالی ایالت کالیفرنیا منصوب شده است. او در سال ۱۹۹۳ توسط فرماندار پیت ویلسون در ایالت سن برناردینو به این مقام منصوب شد.

قاضی ثابت در طی بیست سال گذشته به پرونده های جنایی، مدنی، نوجوانان و خانواده رسیدگی کرده و مسئولیت تصمیم گیری برای آنها را به عهده داشته است.

خانم قاضی ثابت در طول کار قضایی به عنوان هیئت علمی دانشکده در مرکز قضات کالیفرنیا خدمت کرده و قضات متعددی را در زمینه های اخلاق قضایی، عدالت و دسترسی برابر به سیستم عدالت آموزش داده است. او سمینارهایی را در برنامه آشنایی کالج جدید قضات در برکلی، کالیفرنیا برگزار کرده است.

قاضی ثابت در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شد و در حال حاضر به عنوان قاضی بازنشسته در ماموریتی به فرمان رئیس دادگستری عالی کالیفرنیا در حال انجام وظیفه است.

قاضی ثابت در سال ۱۹۹۴ توسط مجلس کالیفرنیا به عنوان “زن سال” نامگذاری شد. او تا کنون جایزه های برجسته ای را از شورای ایرانی آمریکایی لس آنجلس در سال ۱۹۹۸ و انجمن میراث فارسی لندن در سال ۲۰۰۰ دریافت کرده است.

قاضی ثابت مدرک لیسانس خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد، سپس به ایالات متحده مهاجرت کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه UCLA در سال ۱۹۷۲ و دکترای خود را از دانشگاه Claremont در سال ۱۹۷۷ دریافت کرد.

ثابت در سال ۱۹۸۵ مدرک حقوق خود را از دانشکده حقوق دانشگاه Southwestern  دریافت کرد. او توانست پس از هشت سال خدمت در مقام معاون دادستان محلی، به عنوان قاضی منصوب شود.