میگم خوب شد که داعش توی مملکت ما سر کار نیومد، وگرنه  در خوراک، پوشش،  رختخواب، موسیقی و هر امر شخصی افراد دخالت می کرد.

مثل عربستان حجاب زنان را اجباری می کرد،  به صورت زنان اسید می پاشید و با پونز  حجاب را با “یا روسری و یا توسری” بر سر زنان بی حجاب و یا بدحجاب می کرد.

از مدارس تا دانشگاه ها و از اتوبوس ها تا مترو جدا سازی می کرد.

انقلاب فرهنگی می کرد  و هزاران معلم و دانشجو را از موسسات و مراکز  آموزشی اخراج و بیکار می کرد.

ده ها هزار نفر  را به جرم داشتن عقیده ی مخالف  و بی دین و بهایی و مجاهد و کمونیست زندان و اعدام می کرد.

هر کس از دین برمی گشت مرتد و کافر قلمداد می شد و حکمش اعدام بود.

رهبران ادیان دیگر را می کشت و یا ترور می کرد و به ویژه رهبران بهایی را با انداختن  در دیگ آب جوش می کشت!

روزه خواران و مشروب خواران را در ملاءعام شلاق می زد.

مرتکبین سکس خارج از ازدواج را سنگسار می کرد.

نویسندگان مخالف را  زندان و یا  ترور  و یا با قتل های زنجیره ای از سر راهش برمی داشت.

سی خرداد تظاهرات مسالمت آمیز مردم را (که در خیلی جاها آزاد است) از بالا با هلی کوپتر و از پایین با مسلسل به رگبار می بست.

در تابستان ۶۷ هزاران زندانی سیاسی که بیشتر حکمشان را کشیده بودند و منتظر آزادی بودند را با سه جمله که “مسلمانی”؟  “نماز می خوانی”؟  “گروه سیاسیت را محکوم می کنی”؟ در کمتر از چند هفته قتل عام می کرد.

بیشترین اختیار و اراده و قدرت انتخاب را از مردم  می گرفت. و حتی اگر مضحکه ای به اسم  انتخابات مثلا رئیس جمهوری  را هم داشت، تقریبا ۹۹ درصد مردم از کاندیدا و انتخاب شدن محروم می شدند. به این ترتیب که قبل از هر چیز نصف جمعیت جامعه یعنی زنان را از انتخاب شدن محروم می کرد. به گفته ی داعش  اولا کاندیدها باید مرد باشند، ثانیا باید مسلمان باشند، ثالثا باید شیعه باشند، رابعا باید پیرو ولی فقیه باشند، خامسا باید مورد تایید رهبر باشند.  تازه واجد شرایط همه ی این ها هم که باشند باید از صافی شورای نگهبان رد شوند!  یعنی  از ۳۳۰۶ نفری که کاندیدا می شدند و همه ی شرایط بالا را هم داشتند فقط شش نفر از صافی شورای نگهبان رد می شدند! یعنی حتی احمدی نژاد هم از این صافی رد نمی شد!

 هزاران جنایت و قتل و کشتار و زندان و شکنجه  و اعدام و سنگسار و … را بنا به فرمان ولی امر مسلمین بر پا می کرد.

خلاصه چه خوب شد که داعش در ایران بر سر کار نیامد!

اگر داعش شیعه در ایران نتوانست بعضی از حرکاتی که داعش سنی در سوریه و عراق و سایر نقاط جهان انجام داد را مرتکب شودT تنها و تنها به این دلیل است که توازن قوا بین مردم ایران و داعش شیعه با سوریه و عراق و یا عربستان  فرق می کند. هم انتظار و هم سطح توقع مردم در ایران با پشت سر گذاشتن  دو انقلاب در قرن گذشته خیلی  بالاست.

 در عربستان سعودی و ایران به طور مثال  زنان از کمترین حقوق اجتماعی برخوردارند. در عربستان سالیانه ممکن است ده ها زن را به جرم اعتراض به وضع موجود دستگیر کنند، اما در ایران به گفته خود رژیم ایران سال گذشته بیش از یک میلیون زن به دلیل بی حجابی و یا بد حجابی  دستگیر شده اند و این فرق جامعه ی ایران است با جامعه عربستان.  پس از سی خرداد  این ها روزانه ده ها و بعضا صدها نفر را  اعدام و در نشریاتشان با اسم و رسم اعلام می کردند.

راستی اگر ۳۸ سال پیش در ایران داعش شیعه بر سر کار نمی آمد و اسلام سیاسی را حمایت مالی، سیاسی و ایدئولوژیک نمی کرد، اکنون  پس از سی و چند سال زمینه ی  روی کار آمدن داعش از نوع سنی در سوریه و عراق وجود داشت! و حماس و حزب الله و طالبان و بوکوحرام و بقیه گروه های تروریست اسلامی در این حد می توانستند جولان بدهند!؟

چه خوب که داعش در ایران قدرت نگرفت!

بیست جون ۲۰۱۷