مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا، آی سی اچ آر (ICHR)،  امسال در رژه سالانه دگرباشان تورنتو (Toronto Pride Parade) حضور پیدا کرد تا پیام عده ای  از کوشندگان ایرانی را انعکاس دهد. اردشیر زارع زاده که در عکس ها دیده می شود گفت ما قصد داشتیم به عنوان فعالان حقوق بشری این پیام را برسانیم که دگرباشان و همجنسگرایان در ایران و خاورمیانه در معرض خطر هستند و باید به حکومت ها فشار آورد. همچنین در ترکیه و کشورهای دیگر تعداد زیادی پناهنده ی دگرباش زندگی می کنند که متاسفانه دیگر نمی توانند به کانادا بیایند و ما از دولت لیبرال می خواهیم که برنامه ویژه دولت قبلی برای پناهندگان دگرباش در ترکیه را باز کند و یا برنامه جدیدی تعریف کند تا آنها بتوانند به کانادا بیایند.

ardeshir-4
ardeshir-3
ardeshir-2
ardeshir-1

مراسم روز یکشنبه ۲۵ ماه ژوئن در تورنتو که هر ساله برگزار می شود یکی از مهمترین مراسم از نوع خود در امریکای شمالی محسوب می شود. در رژه امسال ده ها سازمان مختلف دولتی و غیر دولتی حضور داشتند. احزاب لیبرال و محافطه کار نیز جزو شرکت  کنندگان بودند.

همچنین نخست وزیر کانادا حاستین ترودو و شهردار تورنتو جان توری و نیز پاتریک براون رهبر حزب محافطه کار انتاریو در رژه امسال حضور داشتند.​

اردشیر زارع زاده می گوید ما تنها گروهی بودیم که پلاکاردها و شعارهای سیاسی حمل می کردیم تا بتوانیم از این طریق روشنگری کرده و پیام خود را برسانیم.

ما همچنین باید نشان می دادیم با حکومت ایران و دیکتاتورهای خاورمیانه یکی نیستیم و خوشبختانه مراسم ما با پلاکاردهایی که در دست داشتیم با استقبال خوب مردم و تماشاگران روبرو شد.