شهروند- کانادا سالهاست که برای جلوگیری از چاقی در کودکان مبارزه می کند و روش های متفاوتی را در این زمینه امتحان کرده است، اما به نظر می رسد که یک راه بسیار ساده توانسته مفید واقع شود و نتیجه داده است. این روش ساده ممنوعیت فروش غذای بد یا همان ” junk food” در شش استان نیوبرانزویک، پرینس ادوارد، نوا اسکوشیا، کبک، بریتیش کلمبیا و انتاریو است که در دوازده سال گذشته اعمال شده است. نیوبرانزویک اولین استانی بود که در ۲۰۰۵ فروش غذای حاضری و بی کیفیت را در مدارس این استان ممنوع اعلام کرد و سپس به ترتیب ذکر شده استان های بالا این ممنوعیت را در مدارس خود اعمال کردند. ایجاد این ممنوعیت در طی ۱۲ سال گذشته باعث شده است که میزان چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان کمتر شود و اگرچه میزان این کاهش بسیار کم است، اما نشان می دهد که سرانجام راه حلی برای آن پیدا شده است.

آمار نشان می دهد که دانش آموزان سن کمتر به این تغییرات واکنش های سریع تری نشان داده اند و این کاهش وزن در بین دختران بیشتر بوده است و دانش آموزانی که در این مدارس درس خوانده اند حدود ۲ پوند از همسن های خود در مدارسی که از این قوانین تبعیت نمی کنند لاغرتر هستند.

قرار است دولت فدرال تا پایان سال ۲۰۱۸ راهنمای رژیم غذایی را به روز کند و از این طریق و با نشان دادن آخرین یافته های علمی گامی اساسی در جهت بهبود شیوه ی غذا خوردن و استفاده از مواد غذایی در کانادا برداشته شود.