شهروند- یک کمپانی بسته بندی و توزیع غذا در وودبریج انتاریو به دلیل تقلب در فروش پنیر کوشر مجرم شناخته شد و موظف است تا جریمه ای معادل ۲۵۰۰۰ دلار کانادا پرداخت کند.

این کمپانی که Creation Foods نام دارد به دلیل فروش پنیرهای غیر کوشر چدار با برچسب تقبلی کوشر به دو اردوگاه تابستانی ویژه کودکان یهودی در تابستان ۲۰۱۵ مورد پیگرد قانونی قرار گرفت و سرانجام مجرم شناخته شد.

بنابر اعلام اداره بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) این اولین بار است که در کانادا یک کمپانی مواد غذایی به دلیل تقلب در فروش مواد غذایی کوشر مورد پیگرد قانونی و پرداخت جریمه قرار می گیرد. اصطلاح “کوشر” به مواد غذایی اشاره دارد که با رعایت قوانین سختگیرانه ی دین یهود تولید می شود که نه تنها آنچه یهودیان می توانند بخورند را تعیین می کند، بلکه نحوه تهیه و مصرف مواد غذایی را نیز نشان می دهد.

در مورد پنیر کوشر، یک روحانی یهودی مسئول اضافه کردن آنزیم انعقادی در مرحله اول خواهد بود و تأیید می کند که هیچ محصولات غیر کوشر پنیر کوشر را تحت تاثیر قرار نداده است. مواد غذایی کوشر اغلب دارای یک نماد COR است که نشان می دهد توسط یک روحانی گواهی کوشر تایید شده است و برای مصرف قابل قبول است. در مورد این پنیرها، شرکت Creation Foods برچسب های تقلبی را بر روی این بسته بندی ها قرار داده بود که توسط شورای Kashruth که مسئولیت تهیه برچسب های کوشر برای حدود ۱۰۰۰ کمپانی را بر عهده دارد، این تقلب کشف شد و بعد از پیگیری های فراوان اتهام ثابت شده و جریمه نقدی تعیین گردید.