شهروند- آمار نشان می دهد که میانگین اجاره بها در تورنتو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۶ ، حدود ۱۱ درصد افزایش داشته و از مرز ۲۰۰۰ دلار در ماه عبور کرده است.

بر اساس طرح جدید مسکن در انتاریو و افزایش نظارت بر اجاره بها، مستاجران در تورنتو با افزایش اجاره بها روبرو شده اند و شواهد حاکی از آن است که میزان اجاره بها افزایش خواهد داشت.

 

قوانین جدید مسکن در انتاریو که در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۷ اعلام شد نظارت بیشتری را بر روی اجاره بهای آپارتمان هایی که از سال ۱۹۹۱ به بعد اشغال شده اند اعمال می کند و مالیاتی را نیز برای خریداران خارجی خانه در نظر می گیرد که اگرچه باعث آرامش در بازار مسکن شده، اما باعث بالا رفتن اجاره بهای کاندوها در تورنتو نیز شده است.

همچنین تحقیقات حاکی از آن است که بسیاری از افرادی که قصد خرید خانه داشته اند از خریدن منصرف شده اند و ترجیح می دهند که فعلا به بازار اجاره روی بیاورند تا تکلیف بازار خرید مسکن روشن تر گردد. یکی از عواقب ناخواسته کنترل اجاره بها این است که خانه هایی که به تازگی وارد بازار می شوند و در بازار آزاد قرار دارند و از این کنترل مستثنا هستند با افزایش اجاره بهای بیشتری روبرو می شوند.