شهروند- آزاده داودی: روز یک شنبه ۳۶ ساکن شهر Saint-Apollinaire ، شهری با جمعیت ۶۰۰۰ نفر در جنوب غربی کبک سیتی، در یک رای گیری حاضر شدند و برخلاف خواسته مسلمانان این شهر رای خود را به درون صندوق ها ریختند. این ساکنان علیه ساخت گورستانی ویژه مسلمانان که مکان آن حدود یک سال پیش مشخص شده بود و مجوزهای لازم را از شهرداری کسب کرده بود، رای دادند.

گیه حسن امام مسجد کبک

برخی از مخالفان ساخت این گورستان می گویند که ساخت یک قبرستان که تنها به اقلیتی از مردم تعلق داشته باشد و تحت قوانین آنها اداره شود به دلیل انحصاری بودن مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد می کند.

مسلمانان کبک سیتی بسیار از این تصمیم ناراحت هستند. آنها می گویند که فضای کافی برای دفن مسلمانانی که خواستار مراسم تدفین به شیوه ی اسلامی هستند وجود ندارد. بنابراین بسیاری از اموات، مانند کشته شدگان حمله تروریستی در مسجد که در ماه ژانویه در کبک اتفاق افتاد، باید به مکان های دیگر و گاهی به شهرهای زادگاهشان منتقل شوند. شهردار Saint-Apollinaire می گوید که از نتیجه این رای گیری متاسف است و به اعتقاد او این نتیجه نشان دهنده ترس ساکنان و نداشتن اطلاعات کافی است. بسیاری معتقدند که نتیجه این رای گیری خلاف شعار اصلی کشور کاناداست که ادعای همزیستی افراد با قومیت ها و ادیان مختلف را دارد.