شهروند- آزاده داودی:  هفته گذشته چینی ها رکورد خرید خرچنگ کانادایی را زدند و در طی ۲۴ ساعت بیش از ۱۴۰,۰۰۰ هزار خرچنگ زنده از طریق یک خرده فروش آنلاین مستقر در پکن به فروش رفت. این وب سایت که www.jd.com نام دارد یکی از بزرگترین وب سایت های بازرگانی در جهان است و خرچنگ های خریداری شده از طریق این وب سایت از منبع متفاوتی تامین می شود.

بر اساس خبرهای گوناگون بازار خرید محصولات غذایی تازه کانادایی در چین بسیار داغ است و محصولاتی مانند خرچنگ کانادایی زنده، بلوبری و گیلاس کانادا در صدر درخواست های مردم این کشور قرار دارد. در میان چینی ها این جمله دهان به دهان می گردد که اگر خرچنگ زنده است و با کیفیت بنابراین محصول کاناداست.

در سال های اخیر میزان فروش خرچنگ به کشور چین بسیار افزایش یافته است و چین بعد از آمریکا دومین وارد کننده بزرگ خرچنگ کانادایی به شمار می آید. آمار نشان می دهد که در سال ۲۰۱۱ میزان فروش خرچنگ به چین رقمی معادل ۲۷.۵ میلیون دلار بوده است که تا سال ۲۰۱۶ افزایش چشمگیری داشته و به رقمی معادل ۱۶۲.۸ میلیون دلار رسیده است.  چین حدود ۱.۴ بیلیون جمعیت دارد و این میزان خرچنگ تنها نیاز ۵ درصد کل مردم را تامین می کند و هنوز فضای بیشتری برای گسترش فروش و تجارت خرچنگ بین این دو کشور وجود دارد و این برای اقتصاد کانادا می تواند بسیار مفید باشد.