اطلاعیه هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا در رابطه با برنامه ای به نام”ده سال بعد”  که در برخی رسانه های فارسی زبان تبلیغ شده است

حضور محترم اعضا و حامیان کنگره‌ی ایرانیان کانادا،

از طریق شبکه های اجتماعی آگاه شدیم که برنامه ای با عنوان “ده سال بعد” از سوی گروهی ۶ نفره (که مخالف تلاش های کنگره ایرانیان کانادا در جهت بازگشایی سفارت ها و جلوگیری از تحریم ایران هستند) درباره فعالیت های کنگره ایرانیان کانادا در رسانه های اجتماعی و برخی از هفته نامه های فارسی زبان تورنتو (شهروند، شهر ما) تبلیغ شده است.

از آنجا که در روزهای گذشته از طرف اعضای کنگره در رابطه با این برنامه سوالاتی مطرح شده، لازم دیدیم که در این رابطه آگاهی رسانی کنیم تا از هرگونه سوء تفاهم و سوء استفاده جلوگیری شود. برنامه مذکور توسط کنگره ایرانیان کانادا برگزار نمی شود و کنگره ایرانیان کانادا هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با این برنامه ندارد. کمیته سیاست گذاری کنگره از مدت ها پیش جلسه ای را جهت مشورت عمومی با جامعه ایرانی کانادایی در رابطه با مشکلات ایرانیان مهاجر به کانادا برای روز جمعه ۴ ام آگوست برنامه ریزی کرده بود و پیگیر برگزاری آن می باشد. متاسفانه به دلیل عدم همکاری و هماهنگی با کنگره حتی از این تداخل زمانی نیز جلوگیری نشد.

بدیهی است اشخاص و گروهها در کانادا می توانند آزادانه در حدود قانون برنامه های گوناگون و سخنرانی در رابطه با موضوعات مختلف ترتیب دهند. لیکن از نظر اخلاقی و اصول حرفه ای، برگزاری جلسه ای در رابطه با یک سازمان بدون کوچک ترین هماهنگی با مدیران آن سازمان (که منتخب اعضای سازمان هستند) و عدم دعوت از آنان برای حضور در بین سخنرانان و حداقل امکان پاسخ گویی به پرسش ها و یا انتقادات، روشی درست و سازنده تلقی نمی شود. با احترام به سخنرانان و گروه ۶ نفره برگزار کنندگان این برنامه، ما معتقدیم گسترش چنین رفتارهایی تنها اتحاد و همدلی جامعه ایرانی کانادایی را هدف قرار میدهد و حاصل آن جز هرج و مرج در فضای فعالیت اجتماعی در جامعه ما و نا امیدی نسل جوان و نوجوان به فعال شدن در جامعه و سازمان های اجتماعی و یا فرهنگی جامعه ایرانی ما نخواهد بود.

ما اعضای هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا به پیگیری مطالبات اساسی جامعه ایرانی کانادایی پایبند هستیم و در این راه همواره از نظرات، مشورت ها، و نقد و انتقاد سازنده استقبال کرده و خواهیم کرد.  از شما دعوت میکنیم که از طریق کانال های رسمی کنگره با ما در تماس باشید، نظرات خود را با ما مطرح کنید و به پیشرفت این سازمان و پویایی جامعه ایرانی کانادایی کمک کنید.

با احترام،

هیات مدیره کنگره‌ ایرانیان کانادا

جولای ۲۵، ۲۰۱۷

کانال های ارتباطی رسمی کنگره:

www.iccongress.ca

www.facebook.com/ICCongress

www.twitter.com/ICCongress

ایمیل:

info@iccongress.ca