در انتهای هفته گذشته آگاه شدیم که در لیست مهمانان ویژه برنامه کنفرانس زنان تیرگان که در دومین روز این فستیوال شنبه ۲۹ جولای ۲۰۱۷ در موزه آقاخان برگزار می شود تغییرات اندکی به وجود آمده است. دو نفر از مهمانان این برنامه، خانم ها ندا نوبری و لیندا برناردی که قبلا به معرفی آنها پرداختیم به دلایلی نمی توانند حضور یابند، و خانم ها ملودی ادهمی، بنفشه حجازی، پریسا خسروی، نوشین مشکاتی، بیتا میلانیان و گلاره زاده به این لیست اضافه شده اند. این هفته برآنیم تا به انتخاب، به معرفی سه تن دیگر از این مهمانان ویژه بپردازیم.

از میان این شش تن، به دلیل کمی وقت و محدودیت فضای مجله، به معرفی سه تن از آنان می پردازیم. گفتنی است که این انتخاب مبنای خاصی نداشته است.

دکتر بنفشه حجازی پزشک خانواده، استاد برنامه Family Medicine Residency در دانشگاه مک گیل و فیلمساز مستند است.

دکتر حجازی زندگی پربارحرفه ای خود را به شکستن تابوهای مختلف سنتی و کمک به افرادی که با مشکلات روحی روبرو هستند اختصاص داده است تا این افراد بتوانند زندگی شایسته ای داشته باشند. دکتر حجازی از طریق پزشکی در زمینه ی بلوغ، به نوجوانان کمک می کند تا با سلامت روان به سوی یک زندگی سالم و طبیعی در بزرگسالی بروند.

در سال ۲۰۱۳، دکتر حجازی پروژه بلند پروازانه ای را برای تولید یک مستند برای ایجاد آگاهی درباره افسردگی در میان پزشکان به اجرا گذاشت. این مستند به نام Les Médecins Pleurent Aussi چندین بار در تلویزیون CBC پخش شده است و به عنوان یک برنامه درسی اجباری سال اول پزشکی در تمام دانشگاه های کبک تدریس می شود.

در میان بسیاری از دستاوردهای دیگر، دکتر حجازی مدال Diamond Jubilee  را برای ۱۵ سال کار داوطلبانه خود در Shield of Athena  در زمینه خشونت خانوادگی دریافت کرده است.

نوشین مشکاتی متخصص دانش کامپیوتر و الکترونیک است که نزدیک به ۳۰ سال در صنعت هوا و فضا فعالیت داشته است.

او در حال حاضر مهندس ارشد و رهبرگروه فنی برای تولید و حمل و نقل الکترونیک پرواز در Jet Propulsion Laboratory (JPL)  است. در طول دوران تصدی گری خود در JPL، او بر روی بسیاری از ابزارهای پرواز کار کرده است که در انتقال علوم به ایالات متحده موثر بوده اند.

 به عنوان مثال  JUNO (سفینه مدار مشتری) ، Mars Curiosity (آزمایشگاه فضایی مریخ) و بسیاری پروژه های دیگر مانند Mars 2020.

مهندس مشکاتی عضو فعال جامعه نیز بوده است. او در سال های ۲۰۰۹-۲۰۰۵  عضو منتخب هیئت مدیره مدرسه بورلی هیلز بود که به عنوان عضو هیئت مدیره و رییس هیئت مدیره خدمت می کرد.

او همچنین عضو فعال بسیاری از شوراها و کمیته های اجتماعی و مدنی نیز بوده است و هم اکنون در برخی از آنها عضو فعال است.

دکتر گلاره زاده، MD، PhD، FRCS (C)، FAANS، رئیس جراحی سرطان در شبکه ی بهداشت دانشگاه و همچنین رئیس مرکز سرطان منطقه ای تورنتو، Cancer Care Ontario است.

او دانشمند جراح مغز و اعصاب در بیمارستان Toronto Western و مرکز سرطان Princess Margaret است. دکتر زاده دارای یک برنامه بالینی و تحقیقاتی در زمینه نورولوژیک و جراحی مغز و اعصاب است.

او رئیس تحقیقات Chair of Wilkins Family Brain Tumor  ، مدیر برنامه Elizabeth Raab Neurofibromatosis  و مدیر UHN Brain Tumor Biobank  می باشد. دکتر زاده دارای تخصص عصبی – انکولوژیک و پایه جمجمه است که شامل تعدادی از برنامه های تخصصی چند رشته ای است: پایه جمجمه، متاستاز مغزی، تومورهای هیپوفیز، چشمی گاما و کلیپ های نوروفیبروماتوز. به موازات تمام اینها، او دارای یک آزمایشگاه تحقیقاتی فعال است که با تمرکز بر تجزیه و تحلیل مولکولی تومورهای مغزی، همراه با تمرکز بر درک واکنش مولکولی به درمان های هدفمند، از قبیل آنژیوژنز و مهار کننده های متابولیک می باشد.

او همچنین در تعدادی از سازمان های ملی و بین المللی مانند WFNS، NASBS، SNO فعال است.