شهروند- آزاده داودی: روز شنبه ۲۹ می ۲۰۱۷ پلیس تورنتو به دلیل مرگ چهار نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر فنتالین و مسمومیت بیش از ۲۰ نفر بر اساس مصرف بیش از اندازه این ماده خطرناک در طی سه روز، یک هشدار عمومی صادر کرد. به گفته ی پلیس تورنتو میزان سوء مصرف این ماده بسیار خطرناک در تورنتو به شدت رو به افزایش است و این وضعیت برای این شهر بسیار نگران کننده است. به گفته پلیس بیشترین میزان خرید و فروش این مواد در نزدیکی تقاطع خیابان یانگ و دانداس بوده است.

جان توری، شهردار تورنتو، نیز این هشدار را امری بسیار تراژیک خواند و گفت که این مرگ ها قابل پیشگیری است و نباید اتفاق بیفتد.

داروی Naloxone که اثر مسمومیت بر اثر این مواد را خنثی می کند و جلوی مرگ فرد مصرف کننده را می گیرد در بسیاری از داروخانه ها و مراکز درمانی تورنتو توزیع می شود و قرار است تا در اختیار آتش نشانان و دیگر نیروهای امدادی مانند پلیس که به محل حادثه فراخوانده می شوند نیز قرار بگیرد.

هر روز به میزان کشته شدگان بر اثر مصرف این داروی خطرناک که به اشکال مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد افزوده می شود و پیش بینی می شود که تا پایان امسال شمار کشته شدگان به ۳۰۰۰ نفر افزایش یابد. نبود مکان هایی برای نظارت بر مصرف این مواد در افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آن بی تاثیر نیست و علاوه بر تمهیدات دیگر باید هرچه سریع تر برای تعلق وام ها برای تجهیز این مراکز و تصویب نهایی شکل گیری آنها اقدام شود.