شهروند ـ اخیرا به ابتکار مرکز هنری فینکس و با حمایت مجله دادگر و به همت جمعی از دوستداران هنر ایران میهمانی شامی به افتخار خانم لیلا حاتمی در یکی از رستوران های محله یورک میلز (معروف به محله هنرمندان تورنتو) ترتیب داده شد. در این میهمانی لیلا حاتمی که برای مدت کوتاهی از تورنتو دیدن می کرد، و جمع قابل توجهی از ایرانیان، حضور داشتند. دکتر رضا مریدی وزیر علوم همراه همسر ایشان خانم پریرخ مریدی نیز در جمع حاضران بودند.

دکتر رضا مریدی تقدیرنامه ای از طرف نخست وزیر انتاریو به خانم لیلا حاتمی اهدا می کند

در این مراسم دکتر مریدی طی سخنان کوتاهی از شخصیت و مقام هنری لیلا حاتمی تجلیل کرد و اشاره کرد که او جزو نادر هنرمندانی است که تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک شروع و سپس به هنر روی آورد و در این مسیر بزودی همچون ستاره ای درخشید.

دکتر مریدی در پایان تقدیرنامه ای را از طرف خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو به لیلا حاتمی اهدا کرد.

از راست: هومن شیرازی، پریرخ مریدی، دکتر رضا مریدی، لیلا حاتمی، امیر گنجوی مدیر فینکس

 

در متن این تقدیرنامه، خانم نخست وزیر از شخصیت ممتاز هنری و نقش برجسته ی لیلا حاتمی در اعتلای سینمای ایران تجلیل کرده است.

لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی ـ کارگردان و فیلمساز مشهور ایران ـ و زهرا حاتمی هنرپیشه معروف سینمای ایران است که تحصیلات خود را در سوئیس و ایران انجام داده و علاوه بر فارسی به زبان های انگلیسی و آلمانی مسلط است.

 او نقش های گوناگونی را در فیلم های بسیاری بازی و جوایز متعددی را دریافت کرده است. فیلم “جدایی نادر از سیمین” که در آن لیلا حاتمی نقش اول را بازی کرده است برنده جایزه اسکار ۲۰۱۲ شد.

همسر لیلا حاتمی علی مصفا از هنرپیشگان بنام ایران است. آنان دو فرزند به نام های مانی و عسل دارند.

همکار شهروند بهرنگ رهبری مصاحبه ویدیویی با لیلا حاتمی انجام داده است که به زودی در وبسایت شهروند قابل مشاهده خواهد بود.