شهروند- آزاده داودی: روز سه شنبه کاتلین وین نخست وزیر انتاریو اعلام کرد که با درخواست انجمن شهرداری های انتاریو مبنی بر افزایش یک درصدی مالیاتHST مخالف است. انجمن  شهرداری های انتاریو که به اختصار AMO نامیده می شود در دولت انتاریو خواسته بود که برای کمک به شهرداری برای انجام پروژه های شهری و بهبود زیرساخت ها میزان مالیات HST را یک درصد افزایش داده و آن را به ۱۴ درصد برساند. کاتلین وین می گوید که از این درخواست بسیار شگفت زده شده است، زیرا این درخواست به این معنی است که مردم باید مالیات بیشتری پرداخت کنند در حالیکه تمام تلاش دولت لیبرال این است که باری را از دوش خانواده ها در این استان بردارد.

انتخابات ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ نقطه عطفی برای حزب لیبرال به شمار می آید. کاتلین وین بعد از تلاش های فراوان توانست که میزان پول برق را در استان انتاریو ۲۵ درصد کاهش دهد. اقدامی که در پی افزایش کم سابقه هزینه برق و شکایت بسیاری از مردم این استان انجام شد. خانم وین معتقد است که هم اکنون پول زیادی به شهرداری ها سرازیر است و حتما راه حل بهتری برای کمک مالی به شهرداری ها برای پیشبرد پروژه هایشان موجود است و بهتر است به جای افزایش میزان HST به آن راه حل ها فکر شود.

رهبر حزب محافظه کار پیشرو، پاتریک براون و همچنین رهبر حزب NDP آندره هورواث نیز مخالفت خود را با افزایش این مالیات ابراز کردند و نشان دادند که در این زمینه با خانم کاتلین وین هم عقیده اند.