شهروند- آزاده داودی:  خانه در هر فرهنگی و در هر کشوری مکان بسیار مهمی است و بسیاری از ما مهمترین کارهای خود را در خانه انجام می دهیم. زندگی پرهیاهوی امروز و مشغله ی بسیار بالای انسانها خانه های امروز را تنها به مکانی برای استراحت و خواب تبدیل کرده است.  البته که همین مسئله  باعث شده که خانه ها هرچقدر هم کوچک باشند، اما از طراحی خاصی برای چیدمان و انتخاب مبلمان پیروی کنند که همان چند ساعت حضور در آنها حس دلپذیری به صاحبان آنها بدهد.

کمپانی آیکیا در کانادا، تغییرات فرهنگی و تکنولوژیکی در زندگی کانادایی ها  را در طراحی کاتالوگ ۲۰۱۸ خود لحاظ کرده است و می خواهد اثاثیه و مبلمانی در اختیار خانواده ها قرار دهد که نه تنها زیبایی را به خانه های آنها می آورد، بلکه با نیازهای آنها و شیوه زندگی مدرن امروز ما انسانها همخوانی دارد. در توضیح طراحی این کاتالوگ سخنگوی آیکیای کانادا می گوید که بیشترین تمرکز بر روی قسمت هال و پذیرایی خانه ها گذاشته شده است و سعی شده تا در عین حال که این امکان را به افراد می دهیم تا از تکنولوژی بهره مند شوند، اما تنها نباشند و در کنار هم ساعاتی را در آرامش سپری کنند.

هجوم تکنولوژی از انسان های امروز افرادی باهم ولی تنها ساخته است. بسیاری از افراد این روزها به شدت علاقمند هستند تا مقداری از سبزی و طبیعت و اجسام ارگانیک را به خانه های خود بیاورند و جالب است بدانیم که در کاتالوگ ویژه سال ۲۰۱۸ چنین نیازی نیز به دیده گرفته شده است.

این کاتالوگ در ۱۴ آگوست منتشر شده و قرار است تا تاریخ ۲۵ آگوست به دست حدود ۷ میلیون از شهروندان در کانادا برسد.