رادیو زمانه: بیش از ۱۰۰ فعال مدنی کارگر و معلم در بیانیه‌ای صدور حکم شلاق برای شاپور احسانی‌راد و تحمیل اعتصاب غذا به رضا شهابی را محکوم کردند.

این کارگران و معلمان در بیانیه‌ خود ضمن اعتراض به صدور حکم شلاق برای شاپور احسانی راد و تمامی کارگران و مزدبگیران، قاطعانه خواستار لغو مجازات شلاق در پرونده‌های فعالان صنفی و کارگری شدند.

آنها همچنین از قوه قضاییه خواسته‌اند با توجه به شرایط جسمانی رضا شهابی او را آزاد کنند.

شاپور احسانی راد (راست) ـ رضا شهابی بر تخت بیمارستان

در این بیانیه آمده است با وجود اعتراضات گسترده در سال‌های گذشته در مقابل حکم شلاق و اجرای آن علیه کارگران، قوه قضاییه بار دیگر «حکم شنیع شلاق» را علیه شاپور احسانی راد، عضو هیت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران صادر کرده است: «صدور این دسته از احکام علیه کارگران و زحمتکشان که به استیفای حقوق از دست رفته خویش معترض هستند، به هیچ وجه عادلانه نیست.»

بر اساس این بیانیه، قوه قضاییه برای «ایجاد وحشت» و «علیه منافع و مطالبات نیروی کارمزدی»، اقدام به صدور احکامی چون زندان، تبعید و شلاق می‌کند و کارگران به اخراج از کار تهدید می‌شوند.

معلمان و کارگران امضا کننده این بیانیه تاکید کرده‌اند فشارهای وارده از طرف قوه قضاییه بر وثیقه گذاران فعالان صنفی و کارگری و بازگرداندن رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بعد از اتمام محکومیت به زندان، ناشی از «هراس و خصومت علیه تلاش کارگران برای تغییر وضعیت موجودشان» و «در دفاع از منافع مالکان و مدافعان سرمایه» است.

این بیانیه تحمیل اعتصاب غذا به رضا شهابی در زندان را با وجود بیماری، «مهر تاییدی از ظلم و ستم دستگاه قضایی علیه کارگران» خوانده است که قصدش «سنگ اندازی و مخالفت با حق خواهی کارگران» در ایران است.