قسمت مهمی از مشغله های مالی و گرفتاری های فکری خانواده ها، در میان افرادی که زنجیروار از نظر احساسی و مالی به یکدیگر متصل هستند، مربوط به دوران بیماری یکی از اعضای خانواده است. بله بیماری سخت می تواند خانه خراب کن باشد. کافی است فقط تصور کنید.  رویدادهایی از این دست می تواند بر وضعیت اقتصادی کل خانواده تاثیر بگذارد. آیا شما بیمه بیماری های سخت دارید؟

علاوه بر مرگ زودرس، مهمترین عوارض بیماری های قلبی، ایجاد معلولیت و ناتوانی در بیشتر مبتلایان است. بسیاری از زنان بعد از ابتلا به این بیماری با اختلالات تنفسی، مشکل در قدم زدن، بالا رفتن از پله ها و موارد دیگر درگیر شده و به زندگی سخت خود ادامه می دهند. اگرچه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در مردان بیش از زنان است، اما بسیاری از زنان تمایل دارند که بیماری قلبی خود را بروز نداده و معاینه نشوند و لذا هنگامی متوجه بیماری خود می شوند که ممکن است خیلی دیر شده باشد. سرطان پستان شایع ترین سرطان بین زنان و بعد از سرطان ریه، مهمترین عامل مرگ زنان است. متخصصان می گویند که گاهی ترس از سرطان پستان، بیش از حد  اغراق آمیز بوده و موجب می شود که زنان برای معاینه و بررسی بیشتر به پزشک مراجعه نکرده، یا تصمیم عجولانه برای جراحی و برداشتن پستان بگیرند، در صورتی که ممکن است نیازی به این کار نباشد. بالا رفتن سن، مسائل ژنتیکی، سابقه خانوادگی، نژاد، سابقه نمونه برداری غیر طبیعی در گذشته، سابقه پرتوتابی پستان در گذشته، سابقه پریود زودهنگام یا یائسگی بعد از ۵۵ سالگی، نداشتن فرزند، مصرف برخی داروها، نوشیدن الکل، تغذیه ناکافی و چاقی از عوامل خطرزا برای ابتلا به سرطان پستان است. متاسفانه در حال حاضر از هر دو نفر، یک نفر در طول عمر خود بیماری سخت را تجربه می کند.

بیمه بیماری های سخت به صورت دوره های ۵ ساله، ۱۰ ساله، ۲۰ ساله و یا  تا سن ۶۵ سالگی و ۷۵ سالگی و سن ۱۰۰ سالگی، عرضه شده و نمونه کاملتر نوعی است که افراد در صورت حادث نشدن بیماری بتوانند از مزایای آن برخوردار شده و تمام مبلغ پرداختی حق بیمه را دریافت نمایند. آنچه مسلم است اینکه اخذ بیمه، بازندگی به همراه ندارد و شاید بهتر باشد بگوییم بازنده کسی است که امروز، فردا را فراموش کند.

اقتباسwww.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com