شهروند- بر اساس تحقیقات انجام شده زیر نظر متخصص تغذیه خانم مهشید دهقان در دانشگاه مک مستر، چربی جذب شده از طریق خوراکی عامل ایجاد بیماری قلبی و مرگ زودرس نیست. بسیاری از متخصصان تغذیه در دنیا بر این باورند که کم کردن چربی طی رژیم روزانه می تواند به سلامت بدن افراد کمک کرده و احتمال خطر سکته قلبی و بیماری مرتبط با عروق قلب را در آنها کاهش دهد. به همین دلیل بیشترین رژیم های غذایی در دنیا بر این اساس نوشته شده است و دکترها و متخصصان، افراد را به کم کردن میزان چربی در غذا تشویق می کنند.

مهشید دهقان پژوهشگر

اما نتایج تحقیقات علمی دانشگاه مک مستر نشان می دهد افرادی که چربی کمتری می خورند در مقابل میزان بیشتری از کربوهیدرات و شکر در برنامه غذایی خود می گنجانند که می تواند به همین میزان خطرناک و باعث بسیاری از بیماری های خطرناک و مرگ زودرس گردد. هیچ رژیم غذایی که مبتنی بر حذف یک ماده غذایی و تمرکز بر ماده غذایی دیگر باشد لزوما سالم نیست. کم شدن مصرف چربی و افزایش میزان کربوهیدرات و شکر در پی آن باعث بروز چاقی مفرط و بیماری دیابت در دهه های اخیر شده است.

خانم مهشید دهقان بر این باور است که باید رژیم های غذایی در سرتاسر جهان از نو نوشته شود. بهترین رژیم غذایی تعادل در مصرف همه ی مواد غذایی و ورزش کردن مداوم است.