شهروند- به گزارش برخی از منابع، روز جمعه این هفته داگ فورد، برادر راب فورد شهردار اسبق تورنتو، تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات شهرداری سال ۲۰۱۸ اعلام خواهد کرد و در این انتخابات پیش رو با جان توری به رقابت خواهد پرداخت. داگ فورد از سال ۲۰۱۴ به ساختن یک تیم قوی برای شکست دادن جان توری مشغول بوده است. بسیاری از اعضای حزب محافظه کار جان توری عقیده دارند که جان توری از محافظه کار بودن تنها نامش را یدک می کشد. آنها عقیده دارند که برای بهبود و سامان دادن به وضعیت شهری وقت آن رسیده است که فردی محافظه کار بر سر کار بیاید.

برادر داگ فورد، راب فورد در سال ۲۰۱۴ به دلیل بیماری سرطان از کار کناره گیری کرد و بعد از چندی درگذشت. خانواده فورد بویژه راب فورد مخالفان بسیار جدی در میان سیاستمداران و مردم تورنتو دارند. بسیاری داگ فورد را با دونالد ترامپ مقایسه می کنند و می گویند که پاسخ مردم تورنتو همچنان به فردی مانند داگ فورد “نه” است. راب فورد به طور علنی همیشه از ترامپ و سیاست های او طرفداری کرده است.

انتخابات شهرداری در ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد و تغییراتی در قوانین آن به چشم می خورد. مهلت برگزاری کمپین های تبلیغاتی کمتر شده است و به جای اول ژانویه از ابتدای ماه می شروع می شود. همچنین کاندیداها نمی توانند مبلغی بیشتر از ۲۵۰۰۰ دلار در کمپین های خودشان خرج کنند. قبلا برای این پول محدودیتی وجود نداشت و به عنوان مثال راب فورد در سال ۲۰۱۴ حدود ۵۶۰,۰۰۰ دلار به کمپین تبلیغاتی خودش اهدا کرد.